ASP i en *.js fil
Fra : N9

Dato : 17-06-03 08:47

Hej

Kan det ikke lade sig gøre at udføre ASP handling vi en JS fil??

Mvh

N9

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-06-03 09:05

N9 skrev:

> Kan det ikke lade sig gøre at udføre ASP handling vi en JS fil??

Grundlæggende: Nej. Asp-kommandoer udføres på serveren, mens
javascriptkommandoer udføres på klienten (browseren). Et javascript
kan ikke kommunikere med serveren.

Man kan godt få et jscript til at køre på serveren (så vidt jeg
husker virker runat="server" også i asp.old), men så har det ikke
adgang til de samme oplysninger som et script der køres af
browseren.

Hvad er det du vil opnå?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Red

Dato : 17-06-03 09:10

joda

hvis du sætter din webserver op til at afvikle asp via .js men så får du
ikke meget javascript fortolkning ud af det ;)

- Red

Fra : Torben Brandt

Dato : 17-06-03 10:18

N9 wrote:
> Kan det ikke lade sig gøre at udføre ASP handling vi en JS fil??

Er det, som de andre skriver, fordi du vil udføre JavaScript på
serveren, eller er det fordi du vil have din .js-fil til at se
forskellig fra gang til gang?

Torben

Fra : N9

Dato : 17-06-03 10:25

Hej

Det er fordi at jeg har en menu i en JS fil, men ønsker at putter ASP kode
ind i den for at skabe dynamisk menu, med cms admin.
Hilsen
N9

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 17-06-03 17:59

> Det er fordi at jeg har en menu i en JS fil, men ønsker at putter ASP kode
> ind i den for at skabe dynamisk menu, med cms admin.
> Hilsen
> N9

Du behøver skam ikke at inkludere filen som *.js!!!
Du kan bare lade referencen hedde "menuscript.asp", og så lave en
Response.Write-dims, der skriver hele koden ud!
Som sagt eksekveres ASP før JavaScript, så koden bliver fra serveren
"udskrevet", og javascript tror, at filen indeholder det, som du har skrevet
ud via ASP....

MVH Jonas (aka Juke)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 17-06-03 11:23

N9 wrote:
> Hej
>
> Kan det ikke lade sig gøre at udføre ASP handling vi en JS fil??
>
> Mvh

I din HTML-kode linker du til en ASP-fil således:
<script src="menu.asp" type="text/javascript"></script>

I ASP-filen sætter du content typen til javascript.
Response.ContentType="text/javascript"

Og så lave du dit Javascript:
response.write ("alert('Tiden på servern: " &Now()& "');")

Hintzmann c",)