ændring af text i layer med JS
Fra :

Dato : 30-03-01 10:43

Hvordan ændrer jeg tekstindholdet i et layer (div) med JavaScript?

Jeg har en funktion i et popup vindue som skal ændre teksten.

Den kan sagtens ændre indholdet i et input (opener.form.input.value =
'nytindhold';)

Men tilsvarende kan jeg ikke ændre i et layers indhold. Jeg har forsøgt:

opener.layers.id.text = 'nytindhold'; (hvor id = indholdet i ID-attributten
på Div tag'et)

Hvad går galt?

- Niels

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-03-01 12:15

NØ <noe@rki.dk.nospam> skrev

> Hvordan ændrer jeg tekstindholdet i et
> layer (div) med JavaScript?

Har du et link til problemet, så vil jeg kigge på det?

--
Allan

Fra :

Dato : 30-03-01 14:04

Tak for tilbudet, men der er desværre ikke mulighed for at vise dig siden.
Der er tale om et lukket system, så det kan af sikkerhedsmæssige årsager
ikke lade sig gøre.

Jeg er dog kommet noget videre.

1) jeg har fundet ud af at innerTEXT hhv. innerHTML kan løse problemet. Men,
så står NS browsere helt af.

2) andet alternative er et lille skridt tilbage, idet jeg bruger <Textarea>.
Den er let at adressere (og gøre det samtidig nemmere at håndtere data, da
siden submittes flere gange efter at der er valgt indhold til det pågældende
element, inden den behandles endeleligt.

Problemet med textarea er bare at her har jeg ikke så meget styr på
udseendet.

Jeg vil gerne have en helt alm. grå flade med tekst i skrifttype og
fontstørrelse som jeg angiver.
- Det er der ikke så store vanskeligheder ved i IE og NS6.
Med: style="overflow: hidden; position:absolute; width:100%; height:100%;
border: none; background-color:#F0F0F0;" class="tabeltekst"
contenteditable=false
opnår jeg dette i IE.
Desværre giver bredde og højde på 100% et MEGET stort areal i NS, selvom det
er puttet i en tabel med fast bredde.
Rows har ingen effekt når width og height er sat.

- Niels

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-03-01 16:51

NØ <noe@rki.dk.nospam> skrev

> Tak for tilbudet, men der er desværre ikke
> mulighed for at vise dig siden.

Fint nok, men det kunne jo være dine forsøgssider som du hælder ud på
serveren så vi andre kan gennemskue hvad du mener.

> 1) jeg har fundet ud af at innerTEXT hhv.
> innerHTML kan løse problemet. Men,
> så står NS browsere helt af.

Jeg fandt aldrig ud af om det er en tekst der skal ændres, eller om den bare
skal vises et elelr andet sted ved onClick?

Ellers kan du kigge på den løsning jeg har lavet til et andet formål, se:
www.vebel.dk/test/neo/noproblem.htm,
hvor jeg tænder og slukker en <div>. Det kan også bruges til tekst - se lige
koden.

--
Alla

Fra :

Dato : 03-04-01 09:54

> Jeg fandt aldrig ud af om det er en tekst der skal ændres, eller om den
bare
> skal vises et elelr andet sted ved onClick?

Det er indholdet i et bestemt område som skal ændres.

> [...]
> www.vebel.dk/test/neo/noproblem.htm,
> hvor jeg tænder og slukker en <div>. Det kan også bruges til tekst - se

Tak for linket, jeg har kigget på det. Desværre går den metode ikke i dette
tilfælde. Jeg risikerer at skulle loade op mod 250 forskellige potentielle
tekster, for derefter kun at vise den ene som brugeren vælger.
Da den samme form submittes flere gange vil det give et alt for stort
overhead.

Jeg har dog fundet en anden løsning, den er lidt mindre ambitiøs og
imponerende, men den virker.

- Tak for hjælpen alligevel.
/Niels

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-04-01 11:09

NØ <noe@rki.dk.nospam> skrev

> Jeg har dog fundet en anden løsning, den er
> lidt mindre ambitiøs og imponerende, men den
> virker.

Nu kunne det jo være interessant at vide hvordan du har løst det - så andre
også kunne få lidt glæde af det.

--
Allan