Sende Kommando til andet program
Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-03-01 10:22

Hej Håber nogen har et par forslag

Hvordan sender man fra VB, en kommando til et andet program, således at
denne kommando udføres?

Det der skal ske, er det samme som hvis man startede programmet og klikkede
på en knap med musen.

Eller hvordan får man fra et webcamera et billede in i picturebox i VB.
Jeg har det fået til at virke via Twain, men det skulle gerne foregå
automatisk via en timer med bestemte intervaller.

Og det er ikke problemet, det store problem er at få kameraet til at tage et
billede og placerer de i pictureboxsen.
Så hvordan gør man dette.

Jeg bruger et camera af typen Creative

Bjarne Østergård
Gigasoft Danmark
www.gigasoft.dk
boe@gigasoft.dk
Tlf: 86 49 64 04

Fra : Per Madsen

Dato : 30-03-01 14:59

Hvis det andet program har en shortcut kommando
ALT + <bogstav>, kan du anvende SENDKEY
og emulere et klik på knappen.

Du skal i så fald sikre dig, at det andet program
har fokus inden du SENDKEY'er...

mhv
Per

Fra : \(¯`·.¸¸.-=[ WebTime~

Dato : 30-03-01 20:56

Shell "AndetProgram.exe Tekst", vbNormalFocus

Så vil det andet program modtage en linie der heder Tekst.

Men om det andet program kan udføre kommandoen vides ikke da du ikke har
fortalt
hvilken program der skal modtage det.

Hvis det er et VB program du også laver så skal du skrive:

Dim CmdLine As String
CmdLine = Command()

og i CmdLine vil der stå Test