Blommetræ - dødt?
Fra : MC

Dato : 16-06-03 18:25

I efteråret 2002 købte vi vores første hus efter at have haft lejlighed i 10
år - endelig vores egen have. På grunden er et blommetræ (ca 2.5 m.), som
gav gode blommer. I efteråret beskar jeg træet, da det havde fået en
uhensigtsmæssig form af vind og vejr. Der kom knopper på træet i år, men så
skete der ikke mere - knopperne er der stadig, men de er selvfølgelig visne.
Jeg har prøvet at brække en lille kvist af, og træet virker ikke dødt.

Er der nogen, der ved, om vi kan forvente det samme næste år, og derfor lige
så godt skifte træet ud nu? Jeg ville jo gerne spise gode blommer af det træ
mange år endnu

På forhånd tak

Michael

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 16-06-03 21:30

> [...]

lige
> så godt skifte træet ud nu? Jeg ville jo gerne spise gode blommer af det

Hej Michael.

Jeg har prøvet noget lignende. Jeg plantede et blommetræ, ventede 8 år før
det bar lidt så jeg fik smagt dem. Næste år sprang det ud med blomster og
blade hvorefter det gik ud på en uge. Surt show. Jeg spurgte en gammel
frugtavler, han mente det var en virus.Hvis grenene er tørre er der jo nok
ikke meget liv, men du kan jo prøve at beskære igen, klip intil frisk ved.

Hilsen, Steen.

Fra : lars bo

Dato : 17-06-03 23:17

"MC" <ln4444@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

lige
> så godt skifte træet ud nu? Jeg ville jo gerne spise gode blommer af det

Hej Michael
Jeg oplevede noget lignende med et pæretræ. Fik pæne små pærer, der så
visnede og med tiden faldt af.
Af bekendte fik jeg beskeden at det sikkert var virus, og eneste løsning var
at fjerne græssset under træet, og dette har jeg så gjort i år. Jeg lagde
frisk jord på og fyldte denne med forårsløg, og indtil nu ser pærerne da
uden mærket ud, så jeg krydser fingre hver gang jeg kikker til dem.
hilsen
lars bo

Fra : MC

Dato : 18-06-03 18:46

Tak for hjælpen - nu vil tiden vise, om jeg kan få gang i træet igen.

MC <ln4444@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eedfd31$0$76069$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...