Data type mismatch in criteria expression
Fra : Lars Christensen

Dato : 16-06-03 09:53

Hvad betyder ovenstående fejl? Jeg kan simpelthen ikke finde
noget brugbart om den. Jeg får fejlen når jeg kører følgende
kode:

set conn=server.createobject("adodb.connection")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};
DBQ=d:\www2\idate\log\db.mdb"
strQuery ="SELECT * From Dagbog Where bruger_Id=" &
Request.querystring("id") & " ;"
Linje 21 --> set rst = Conn.Execute (strQuery)

Mere specifikt er det denne fejl jeg får:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in
criteria expression.

/seprofil/seprofilNY.asp, line 21

Nu har jeg siddet med det siden i fredags, så det ville være
dejligt hvis der var nogen der kunne hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 16-06-03 10:01

Lars Christensen <zimbo_dk@hotmail.com> wrote in news:bck0gr$maf$1
@sunsite.dk:

> [...]
> strQuery ="SELECT * From Dagbog Where bruger_Id=" &
> Request.querystring("id") & " ;"
> Linje 21 --> set rst = Conn.Execute (strQuery)

Prøv at se om denne virker:

strQuery ="SELECT * From Dagbog Where bruger_Id='" &
Request.querystring("id") & "'"

Der er sat ' omkring.

Morten Brynjolf

Fra : Lars Christensen

Dato : 16-06-03 10:25

Morten Brynjolf wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Prøv at se om denne virker:
>
> strQuery ="SELECT * From Dagbog Where bruger_Id='" &
> Request.querystring("id") & "'"
>
> Der er sat ' omkring.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Morten Brynjolf

Damn... Skulle der virkelig ikke mere til? Nå, men nu virker det
perfekt, så jeg siger mange tak for hjælpen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-06-03 10:06

Lars Christensen skrev:

> Hvad betyder ovenstående fejl?

Grundlæggende betyder "Data type mismatch" at du forsøger at
sammenligne to forskellige datatyper der ikke umiddelbart kan
sammenlignes - fx en tekst og et tal.

> Jeg kan simpelthen ikke finde noget brugbart om den.

Prøv evt. en googling:
<http://www.google.com/search?q=asp+Data+type+mismatch> - 13.500
hits

> strQuery ="SELECT * From Dagbog Where bruger_Id=" &
> Request.querystring("id") & " ;"

Skriv sql-sætningen ud, så kan du bedre lave fejlfinding. Se
hvordan her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.

Prøv at droppe semikolonet til at starte med - det er ikke
nødvendigt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen