MS Windows
briani 27239
Vil pludselig ikke gå på nettet.
Fra : Britta

Dato : 16-06-03 09:09

Hejsa herinde,
Har nogen et bud på hvad flg. problem kan skyldes?

Mine to maskiner er koblet op til nettet via en hub. Den ene er en
gammel win98 SE, og den anden er en laptop med win XP home.

Til i forgårs aften var der ingen problemer, men i går morges ville
XPen ikke på nettet, mens 98eren gik fint på. Det gjorde ingen forskel
at jeg prøvede at bytte kabler, så jeg kunne konstatere at fejlen
måtte ligge i XPen.

Jeg kiggede lige efter at netværksindstillingerne ikke var ændret
(find IP automatisk), og det var de ikke. Jeg brugte så
systemgendannelse, og så kørte den fint. Scannede med en nyopdateret
Kaspersky, som fandt og slettede Trojan.JS.NoClose.e, derefter
Housecall, som intet fandt, og så endnu en gang med Kaspersky, som nu
intet fandt.

Her til morgen var det så samme show. Ingen internetforbindelse, så
jeg benyttede samme gendannelsespunkt som i går, men det er åbenbart
en kortsigtet løsning, som jeg vil blive nødt til at gentage hver dag.

Yderligere symptomer: Der bliver automatisk lavet for mange
gendannelsespunkter, som XP så ikke kan bruge. Zone Alarm vises ikke
på processlinjen. Ind imellem, men ikke altid, kører den ualmindeligt
langsomt (det er en 1000 Mhz), og ja, jeg ved det lyder som virus, men
hvad kan jeg gøre andet end at scanne med forskellige programmer?

Er der noget relevant jeg har glemt at skrive? Hvis ja, så spørg
endelig.

Venligst,
Britta

Fra : Hans

Dato : 16-06-03 09:39

"Britta" <briped@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> langsomt (det er en 1000 Mhz), og ja, jeg ved det lyder som virus, men
> hvad kan jeg gøre andet end at scanne med forskellige programmer?

Prøv med ad-aware hos Lavasoft. Du vil blive forbavset hvor mange ting der
kan findes med dette udmærkede program.

/ Hans

Fra : Britta

Dato : 16-06-03 22:23

"Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> wrote in message
> "Britta" <briped@gmx.net> skrev i en meddelelse
> >
> Prøv med ad-aware hos Lavasoft. Du vil blive forbavset hvor mange
ting der
> kan findes med dette udmærkede program.

Hej Hans,
Ad aware fik en tur i aftes, og fandt 17 forskellige cookies o.a.
godt, der fluks blev slettet, men jeg blev nu ikke så forbavset
Ja, Ad aware er et fint program.

Venligst,
Britta

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 16-06-03 09:48

> [...]
>langsomt (det er en 1000 Mhz), og ja, jeg ved det lyder som virus, men
>hvad kan jeg gøre andet end at scanne med forskellige programmer?
[..]

Prøv at skanne computeren med SpyBot (http://beam.to/spybotsd).

Scan igen for virus; evt. med www.antivirus.com og/eller
www.antivirus.dk.

Afinstaller alle sikkerhedsprogrammer; inklusive ZoneAlarm og evt.
antivirus.
Hvis der er ged i ZoneAlarm'en f.eks., kan den sagtens gøre mere
skade, end gavn.

Gå i start -> Kør og skriv
   cmd /k netsh int ip reset log.txt
for at nulstille internetprotokollen.

Genstart maskinen og se, om det virker.

Hvis det gør, så kan du installere din firewall osv. igen.
Hvis det ikke virker. Hmm... Så håber jeg der er nogen, der har et
bedre bud, end at formattere og geninstallere hele dynen.

Henrik

Fra : Britta

Dato : 16-06-03 22:26

"Henrik Koksby Hansen" <henrik@k0ksby.dk> wrote in message

> Afinstaller alle sikkerhedsprogrammer; inklusive ZoneAlarm og evt.
> antivirus.
> Hvis der er ged i ZoneAlarm'en f.eks., kan den sagtens gøre mere
> skade, end gavn.

Jeg af- og geninstallerede ZA, og det lod den til at have gavn af, i
hvert tilfælde gik den så fint på nettet. Jeg er så lidt spændt på at
se om problemet genopstår med morgensolen, men giver lige en
tilbagemelding.

> Gå i start -> Kør og skriv
> cmd /k netsh int ip reset log.txt
> for at nulstille internetprotokollen.

Det vil jeg prøve hvis ikke ZA 'tricket' virker alligevel.

Takker for hjælpen,

Venligst,
Britta

Fra : Britta

Dato : 17-06-03 11:23

"Henrik Koksby Hansen" <henrik@k0ksby.dk> wrote in message

..
> Hvis der er ged i ZoneAlarm'en f.eks., kan den sagtens gøre
mere
> skade, end gavn.

Og det viste sig at være tilfældet her. Jeg gav bare XP skylden,
hvorfor jeg stillede spørgsmålet i denne gruppe. Tak for hjælpen
til Jer begge.

Venligst,
Britta

Fra : webfactor

Dato : 17-06-03 14:39

Prøv opsætningerne til Lan forbindelserne Hvordan de er sat til at
tilkoble(Denne computer opretter direkte forbindelse til internettet de
andre computere på netværket opretter forbindelse til nettet via denne
computer osv.)
Egenskaber for Lan forbindelse\Advanceret\Tillad andre brugere at forbinde
sig til Internettet igennem denne Internet forbindelse Kryds af for ja.
www.webfactor.dk