Samliv igen efter fødslen
Fra : Jette Jochumsen

Dato : 16-06-03 06:43

Hej!
Er der nogle af jer, der har nogle erfaringer I har lyst til at dele med
mig?
Hvad var det der var svært? Hvordan kom I igang igen? Hvordan husker man
hinanden, når man har en lille én i huset? Bliver det sexliv til noget igen?
Og hvornår optog I det igen?

Har I nogle tips, links til nettet eller har læst en bog der omhandler
problematikken, så glæder jeg mig til at høre det :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-06-03 10:33

"Jette Jochumsen" <jette-jochumsen@person.dk> wrote in message
> Hej!
> Er der nogle af jer, der har nogle erfaringer I har lyst til at dele med
> mig?

jeg kan da godt dele lidt ;)

> Hvad var det der var svært?

egentlig ikke noget lidt forsigtighed og omsorg ikke kunne klare....

> Hvordan kom I igang igen?

meget meget forsigtigt.....

> Hvordan husker man
> hinanden, når man har en lille én i huset?

det kræver lidt arbejde.... både fra mor og far..... man skal måske tvinges
til at huske at man altså stadig er kvinde og mand..... og det kan være en
fordel at udnytte de stunder om dagen hvor barnet sover til små
hyrdetimer.... det behøver ikke være fuldbyrdet, men bare en lille reminder
på at man stadig er et seksuelt væsen....
og så skal man alts¨å indimellem lade skidt være skidt og vasketøj vasketøj
og bare nyde hinanden....

> Bliver det sexliv til noget igen?

ja, hvis man selv vil....

> Og hvornår optog I det igen?

heh... vi var igang præcis 14 dage efter..... der gik kun så lang tid fordi
jeg var blevet syet.... og med igang mener jeg samleje.......

> Har I nogle tips, links til nettet eller har læst en bog der omhandler
> problematikken, så glæder jeg mig til at høre det :)

det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.... kun min egen erfaring... men
jeg er sikker på at sundhedsplejesken har noget matriale omkring det....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 16-06-03 21:33

"Jette Jochumsen" <jette-jochumsen@person.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

Hej Jette

> Er der nogle af jer, der har nogle erfaringer I har lyst til at dele med
> mig?

Ja da!

> Hvad var det der var svært? Hvordan kom I igang igen? Hvordan husker man
> hinanden, når man har en lille én i huset? Bliver det sexliv til noget
igen?
> Og hvornår optog I det igen?

Lidt forskelligt,men typisk i løbet af 3-6 uger efter fødsel. Alt afhængigt
af hvor anstrengende fødslen var, hvor mange sting og mængden af hæmmorider.

Og så startede vi altså ikke med samleje. Det var nærmest som da vi startede
første gange, med lidt pilleri, og en masse kærtegn osv. Så kom resten helt
af sig selv.

Lars