Sol afskærming i drivhus
Fra : Lars B.

Dato : 15-06-03 23:51

Jeg ved ikke om der er en NG for drivhuse jeg kan ikke finde den ??

nå men mit problem er at mine planter i drivhuset er ved blive brændt af, så
var det jeg kom i tanke om at vinduerne i solsiden måske kunne kalkes eller
afskærmes på en anden måde.

er der nogle som har fundet en løsning på dette problem ??

Lars B.

Fra : Jernladyen

Dato : 16-06-03 00:04

"Lars B." skrev d. 15-06-03 23:51 dette indlæg :
> [...]
>
> Lars B.
>
> Dem jeg har set, har været kalket på eller sådan noget. Det ser i
hvert fald nøjagtigt ud som om det er kalk, der er brugt. Når solen så
ikke varmer så meget mere, vasker man bare kalken af med vand. Jeg mener
også jeg har hørt engang, at det er kalk.

http://www.kandu.dk/

Fra : fa.dk

Dato : 16-06-03 00:05

> [...]
eller
> afskærmes på en anden måde.
>
> er der nogle som har fundet en løsning på dette problem ??

Ja, det er en god idé at kalke - eller spænde et sejl op på en måde, så
det kan trækkes op/ned/til siden.
Jeg bruger en vin til solafskærmning.
Mvh.
Frank

http://www.kandu.dk/

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 16-06-03 10:31

> [...]

eller
> afskærmes på en anden måde.
>
> er der nogle som har fundet en løsning på dette problem ??

Hej Lars

Der er skam en løsning. Der findes et produkt, der hedder skyggepasta, der
er beregnet til at sænke varmen i drivhuset. Det blandes med vand og smøres
uden på vinduerne. Det vil med efterårsregnen skylles af. Det kan vel købes
på planteskoler og evt. byggemarkeder.

Mvh.
Mette

Fra : Jesper Hansen

Dato : 16-06-03 13:37

> [...]
> uden på vinduerne. Det vil med efterårsregnen skylles af. Det kan vel købes

Det kan ihvertfald købes hos: http://www.harald-nyborg.dk/

Mvh

Jesper.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 16-06-03 16:41

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Det kan ihvertfald købes hos: http://www.harald-nyborg.dk/
>
> Mvh
>
> Jesper.

Bestillings nummer 3339 kr.: 49,95
Sakset fra deres side:
"I en dåse er der rigeligt til skygning af et normalt hobbydrivhus. 1 ltr.
Rækker til 40 - 50 m2 glasareal. Skyggepastaen blandes med 2 dele vand og er
klar til at blive påført med rulle eller sprøjte - der let rengøres i vand."

Mvh
Thomas Nørgaard
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-06-03 00:24

Thomas Nørgaard <nimbus39@hotmail.com> skrev i en
> "Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> der
> smøres
> købes

Jeg hælder havekalk i en spand vand og har den stående klar sammen med en
malerulle på en stang.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bufas

Dato : 17-06-03 16:52

"Lars B." <l.g.bork@get2net.dk> wrote in

> [...]
> kalkes eller afskærmes på en anden måde.
>
> er der nogle som har fundet en løsning på dette problem ??

Hej Lars B !

Jeg har gjort det, på et alm. standard 9,9 m2 drivhus at bruge
strækfrottelagner. Dem kan man jo pille af, de dage hvor solen ikke
varmer så meget. Når sæsonen er ovre får de en tur i vaskemaskinen, og er
klar til næste år. Mit drivhus står nord-syd. Og jeg plejer at bruge en
på hver side af taget og en på siden mod øst. Man skal naturligvis sørge
for at åbne døre og vindue(r) når det er nødvendigt.

Mange hilsner

Bufas

ICQ # 44 63 61 65
Husk Hundechat hver søndag fra kl. 20 på http://icq.homepage.dk