MS Windows
briani 27239
Nu bliver det rigtigt kompliceret
Fra : Georg

Dato : 15-06-03 20:02

Når man kopierer en cd til harddisken via mediaplayer, lægger mediaplayer
albumcoveret ind i den samme mappe som cd'en.

Hvis ikke albumcover findes på nettet sammen med oplysningerne om cd'en,
laver den et standardbillede af en node som billede for mappen.

Jeg vælger så selv et billede for denne mappe, og så er alt OK.

MEN... Hvis jeg kopierer eller flytter mappen, får den standardbilledet
tilbage med noden fra mediaplayer.

Spørgsmålet er så: Hvordan ændrer jeg den grundlæggende opsætning af mappen,
så den er oprettet med mit billede. Selm og jeg vælger at få vist skjulte
filer og systemfiler, er der ikke andet en musikfiler i mappen. Det
mærkelige er så at hvis jeg går ind i mappen fra f.eks. NERO brænderprogram
kan jeg se billedfilerne til mappen. Disse filer hedder f.eks:
AlbumArt_Large.jpg
AlbumArt_Smalljpg
AlbumArtSmall.jpg
Folder.jpg
AlbumArt_(en eller anden kode) i tuborgtegn

Jeg er lidt lost...

Please help... Jeg har vedhæftet et screenshot fra NERO, så i kan se
filerne...

Georg

Fra : Leo E

Dato : 16-06-03 11:39

"Georg" <ingen@mail.dk> wrote in message news:<3eecc2a8$0$97260$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Jeg vælger så selv et billede for denne mappe, og så er alt OK.
>
> MEN... Hvis jeg kopierer eller flytter mappen, får den standardbilledet
Husker du at flytte billedfilen med?
Hilsen: Leo

Fra : M.Kay

Dato : 16-06-03 14:25

I know it's awful, but Georg wrote to everybody in
dk.edb.system.ms-windows saying:

> [...]
>
> Jeg vælger så selv et billede for denne mappe, og så er alt OK.
>
> MEN... Hvis jeg kopierer eller flytter mappen, får den standardbilledet

<snip>

> Jeg er lidt lost...

Så vidt jeg husker er indstillingerne for bl.a. mappebille o.lign. gemt i en
fil der hedder desktop.ini

Den er sikkert både skjult og systemfil og alt muligt, men hvis du kopierer
den med burde det virke

> Please help... Jeg har vedhæftet et screenshot fra NERO, så i kan se
> filerne...

Det er FY!

--
mkay