Grill -spørgsmål
Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-06-03 19:00

Er der et godt råd hvilke grill man skal vælge, evt. kugle eller
traditionelgrill.-fordele og ulemper.
Venter spændt inden sommeren er forbi.
hilsen
hans

Fra : Per H

Dato : 15-06-03 20:05

On Sun, 15 Jun 2003 20:00:01 +0200, "Kurt Hansen"
<hans-kurt@adslhome.dk> skrev:

>Er der et godt råd hvilke grill man skal vælge, evt. kugle eller
>traditionelgrill.-fordele og ulemper.
>Venter spændt inden sommeren er forbi.

jeg ville vælge en kugle gril.
Hvis i ofte har gæster så vælg en stor, ellers er en mellemstørelse
nok at fortrække.

I kuglegrille kan du stege hele stege. Det er ikke så nemt med en
åben.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 15-06-03 20:48

"Kurt Hansen" <hans-kurt@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Er der et godt råd hvilke grill man skal vælge, evt. kugle eller
> traditionelgrill.-fordele og ulemper.
> Venter spændt inden sommeren er forbi.
> hilsen
> hans

Du kunne jo også kigge på en Brinkmann, den har faktisk alle muligheder
efter min mening. Også røgning.

Hilsen, Steen.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-06-03 22:53

"Kurt Hansen" <hans-kurt@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Er der et godt råd hvilke grill man skal vælge, evt. kugle eller
> traditionelgrill

Helt klart en kugle, der er flere muligheder og jeg har aldrig brugt en
grill før, som spare så meget på brændstoffet.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 16-06-03 14:29

"Kurt Hansen" <hans-kurt@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Er der et godt råd hvilke grill man skal vælge, evt. kugle eller
> [...]

Tja om det er et godt råd ved jeg ikke. Men efter at have investeret i det
tilbud Kvickley havde for et par uger siden, ( Weber kuglegril), må jeg
indrømme at den er sgu et godt køb imho. Jeg skal aldrig mere have nogen
anden slags.

Den er for det første en kugle gril, som giver mange "nye" muligheder. For
det andet har den en finish jeg ikke før har set på en gril.

Jeg har lige set at Netto har en på tilbud til 799.- i denne uge. Dog er det
den lille model på 47 cm.

MVH Niels

Fra : Per H

Dato : 16-06-03 17:36

On Mon, 16 Jun 2003 15:29:21 +0200, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
skrev:

>Den er for det første en kugle gril, som giver mange "nye" muligheder. For
>det andet har den en finish jeg ikke før har set på en gril.

hvad er det for nogle nye muligheder?

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Fam. Olsen

Dato : 18-06-03 11:02

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

For

> hvad er det for nogle nye muligheder?

Tja jeg har godt nok ikke prøvet dem alle endnu, men efter sigende skulle
man kunne bruge den året rundt. Man kan stege flæskesteg og juleand. Man kan
bage. Man kan varmryge. Man kan spare på kullene, ved at amn kan lukke den
ned så de kan genbruges. Ja jeg tror faktisk kun det er fantasien der sætter
grænsen for hvad den kan bruges til.

Jeg syntes egentlig også at maden smager mere af gril end på en alm. gril.
Men om det siger mere om mine evner som grilmester end om grillene, skal jeg
ikke kunne sige.

MVH Niels

PS: Den kan faktisk også lave kaffe.

Fra : Felix

Dato : 18-06-03 21:36

On Wed, 18 Jun 2003 12:02:29 +0200, Fam. Olsen wrote:

>PS: Den kan faktisk også lave kaffe.

Bruger den så af kondensvandet?

m. v. h.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 19-06-03 16:21

"Felix" <Felix@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> Bruger den så af kondensvandet?

LOL.

Nej den skal dog have lidt hjælp. Man skal selv sætte vand over og hælde det
på bønnerne .

MVH Niels