Ændring af <Title> i hovedframe
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-06-03 17:26

Min hjemmeside ligger på et 'framed' domæne, så sidernes <Title> er ikke
korrekte, men afspejler bare URL'en. Jeg har kigget tilbage her i
gruppen og fundet følgende forslag:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
top.document.title = "Titel"
</SCRIPT>

Det virker imidlertid ikke i mit tilfælde. Jeg har også prøvet med
parent.document.title, men der sker heller ikke noget. Er det blevet
forbudt at ændre topdokumentets titel fra en af undersiderne?

Er der nogen, der har et forslag til, hvordan jeg tvinger min <Title>
igennem? Det behøver ikke nødvendigvis at være programmeret i
JavaScript.

(Jeg bruger IE6.0, og siden er http://filmsvar.dk.)

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Television - teacher, mother, secret lover!"

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-06-03 17:59

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> writes:

> Det virker imidlertid ikke i mit tilfælde. Jeg har også prøvet med
> parent.document.title, men der sker heller ikke noget. Er det blevet
> forbudt at ændre topdokumentets titel fra en af undersiderne?

Ja, i hvert fald når siderne ikke ligger på samme server.
Sikkerhedsmodellen i moderne browsere forhindrer at sider fra
forskellige domæner kan se hinanden (for, f.eks., at undgå at en side
læser et password fra en anden side, eller ændrer en side så den
sender passwordet det forkerte sted hen.).

Hvis du prøvede at køre siden i Mozilla og tjekkede javascript-konsollen,
så ville du se fejlen:

Error: uncaught exception: Permission denied to set property HTMLDocument.title

Internet Explorer giver som sædvanligt ikke nogen brugbar fejlmeddelelse.

> Er der nogen, der har et forslag til, hvordan jeg tvinger min <Title>
> igennem? Det behøver ikke nødvendigvis at være programmeret i
> JavaScript.

Lad være med at bruge frames til at skjule URL'en. Den er ikke noget
at skamme sig over :)

Eller sørg for at sætte title på den frame der ligger på filmsvar.dk.

/L

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-06-03 19:01

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> Ja, i hvert fald når siderne ikke ligger på samme server.

Øv. Det var det, jeg frygtede.

> Lad være med at bruge frames til at skjule URL'en. Den er ikke noget
> at skamme sig over :)

Tja, det er selvfølgelig den oplagte mulighed. Men det ser lidt
uprofessionelt ud, at den adresse, brugeren indtaster, bliver ændret til
noget helt andet og længere. Men det bliver nok den løsning, jeg vælger,
for det ser nok endnu dummere ud, at Title ikke er sat.

> Eller sørg for at sætte title på den frame der ligger på filmsvar.dk.

Jeg har desværre ikke adgang til framedokumentet.

Men tak for hjælpen!

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Kan du forestille dig, at man har opfundet et fint ord som 'hekto' til