Sikkerhedsselen er for kort til autostolen
Fra : Kaj

Dato : 15-06-03 17:14

I min gamle Saab 90 fra '85 er selerne bagi for korte til at nå rundt
om autostolen når den ligger ned.

Er der nogen i denne gruppe der har været ude for noget lignende, og i
så fald, hvad er løsningen.

En seleforlænger, -en ny bil...

Vh Kaj

Fra : Britta Larsen

Dato : 15-06-03 17:51

Hej :)

Hvad med at bruge forsædet, vi havde samme problem i vores bil, selv om den
kun er 3 dørs klarede vi os :)

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 15-06-03 21:16

"Kaj" <kajjunk@hotmail.com> skrev...

> I min gamle Saab 90 fra '85 er selerne bagi for korte til at nå rundt
> om autostolen når den ligger ned.

Præcis samme problem i vores Saab 900 fra '95...
Med babyautostolen brugte vi en rum tid på at hive og slide i selen,
indtil vi endelig fik den "snydt" til at komme omkring - og så turde vi
slet ikke røre mere ved skidtet..! Før altså vi skulle have monteret
en autostol, der var nummeret større. Vi prøvede simpelthen stolene af i
bilen udenfor butikken først - og igen måtte der hives og slides. Men
den, der kunne være der, blev så også siddende...

> En seleforlænger, -en ny bil...

Jeg argumenterede kraftigt for det første - manden for det sidste...

Christina

Fra : Stina Hofmann

Dato : 16-06-03 23:07

Christina Puhakka Egholm skrev i dk.familie.barn at:

>Jeg argumenterede kraftigt for det første - manden for det sidste...

Jeg holder med manden!

Her i huset bliver den diskussion heldigvis aldrig aktuel, for det
kræver jo biler med bagsæder.

XFUT dk.snak.snik

--
"Der er skam ikke noget i vejen for at chatte fra en iMac."
- Christian Bech

Fra : Brian

Dato : 29-06-04 21:09

>igen måtte der hives og slides.

Det er klart ikke anbefales at hive og slide i sikkerheds-seler så kan
være uheldig at sikkerheden er væk når den skal bruges.

En engang aktiveret sikkerheds sele bør skiftes. Men blot min mening