Etageseng
Fra : Morten Thor

Dato : 15-06-03 15:33

Jeg regner med at skulle til at investere i en etageseng til mine to børn,
og søger derfor erfaringer med sådanne. Er de billige solide nok eller er de
dyre bare så meget bedre? Jeg gider ikke have en seng der er faldefærdig
efter 3 måneders brug, men samtidig vil jeg heller ikke give en masse penge
for en dyr seng, hvis en billigere er lige så god. Håber der er nogen der
gider dele deres erfaring med mig - god såvel som dårlig.

M.v.h.
Tina

Fra : Marianne

Dato : 15-06-03 16:42

> [...]
> for en dyr seng, hvis en billigere er lige så god. Håber der er nogen der
> gider dele deres erfaring med mig - god såvel som dårlig.

Hej

Vi har en model fra Ilva, som dels er OK solid, dels - og det var vigtigt -
er den modulopbygget, så man kan skifte nogenlunde ubesværet mellem lav,
mellemhøj og høj seng.

Nu, når børnene er nogenlunde små (3 og 5), bruger vi den halvhøje model.
Senere bliver det nok de høje, hvor der så kan stå skriveborde indenunder.

Pris for een halvhøj seng incl. transport hjem, rutschebane og madras var i
omegnen af 4000.- SVJH. Vi købte også en tilhørende kommode. Den er til
gengæld ikke så god, synes jeg.

mvh
marianne

Fra : 5230

Dato : 15-06-03 17:29

Hejsa..

Vi købte vores i jysk sengetøjslager og har nu haft den i 2 år.

De har to forskellige ,men vi syntes den "dyreste" så mest holdbar ud.
Kan ikke huske hvad vi ga`med lameller ,madrasser osv. ,men mener det kun
løb op i omkring 3000,-.

Den er MEGET holdbar ,for ungerne hopper i den dagligt og den har ikke taget
skade.

Mvh. Bente

Fra : Tine Andersen

Dato : 15-06-03 17:33

> [...]
>
> Pris for een halvhøj seng incl. transport hjem, rutschebane og madras var
> omegnen af 4000.- SVJH. Vi købte også en tilhørende kommode. Den er til

Vi har også Flexa - en gammel model. Vi købte den også hos ILVA. Den var
først halvhøj, så blev den til køjeseng, og nu er det to almindelige senge.
De er omkring 8 år gamle og kan holde MANGE år endnu. Faktisk regner vi ikke
med at skulle ofre senge på ungerne mere - de kan købe selv, når de flytter
hjemmefra.

Tine

Fra : Helle

Dato : 15-06-03 17:27

Hej

> [...]
penge
> for en dyr seng, hvis en billigere er lige så god.

Vi har en køjeseng fra Ilva, som kan deles til 2 almindelige senge. Jeg kan
ikke huske hvad den kostede, men den lå i den dyrere ende. Nu har den holdt
i ca. 4 år, og fejler intet. Er stadig stabil og pæn. Lakken er også
holdbar, der er næsten ingen ridser i.

I vores sommerhus har vi en billig model fra Jysk Sengetøj, som er ca.
ligeså gammel. Den holder sådan set udemærket, men hvis den blev brugt hver
dag året rundt, tror jeg ikke den ville have det så godt nu. Vi har også
selv lavet en sengehest, for sådan en kunne man ikke købe til.
Den er langt fra så stabil som den "dyre".

Jeg ville helt klart købe den dyre model igen.

Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-06-03 17:27

"Morten Thor" <thor"remove"@thornet.dk> wrote in message
> [...]
> for en dyr seng, hvis en billigere er lige så god. Håber der er nogen der
> gider dele deres erfaring med mig - god såvel som dårlig.

vi købte for nogle måneder siden en køjeseng fra Ikea, model TROMSÖ
etageseng til omkring 3000 kr..... den måler 200x90 i liggemål og ungerne
har været rigtig glade for den...... ( de er henholdsvis 9 og 6 år)..

den er MEGET stabil og bliver både hoppet rundt i, ligesom den også har
holdt til at en fuldvoksen mand ( 90 kg) har sovet i den i flere uger.....

hvis vi snakker en højseng ( altså enkeltseng med rutchebane og lignende) så
købte jeg en i BIVA for 5 år siden, og den holder endnu...... er netop
blevet overtaget af en pige på 5 år, efter at min søn har "mishandlet"
den*G*
den er dog lidt mere løs i det, og kan på ingen måde tåle de klø IKEA sengen
kan.....

håber det hjalp dig lidt på vej ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Lykke

Dato : 15-06-03 19:47

flexa er en rigtig god seng, det er color4kids også.
de er lidt dyrere, men oser af kvalitet.
vi faldt for fristelsen og købte seng i jysk,-øv det sker ikke igen.
så når de små får deres eget værelse, så får de også en ordentlig seng som
deres storebror.

Fra : 5230

Dato : 16-06-03 04:58

Hejsa..

Husk at jysk har 2 slags..

Den dyreste er rigtig god og alligevel billig ,som jeg skrev før.

Bente

Fra : Linda

Dato : 16-06-03 08:10

"5230" <bente76@"fjern"mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa..
>
> Husk at jysk har 2 slags..
>
> Den dyreste er rigtig god og alligevel billig ,som jeg skrev før.
>
> Bente

Det vil jeg give dig ret i, vores fra Jysk har også stået model til en hel
del igennem de 5 år vi har haft den, og har de idag ligeså godt som da den
var ny.

Linda

Fra : Birdy

Dato : 17-06-03 19:32

Den almindelige træ etageseng fra Ikea...er 80 bred....og 200 lang....dem
fra Jysk f.eks. er kun 70 bred og 190 lang.......det er værd at tage i
overvejelse...for det kan ikke undgåes at en af forældrene nogle gange vil
skulle tilbringe en nat i barnets seng, mens barnet fylder i dobbeltsengen
(sygdom, mørkeræd, eller bare hygge).

Birdy