ftp filesyetem ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 15-06-03 11:55

Hej!

Findes der en måde at mount'e en FTP site (evt. et specifikt ftp-url)
som et directory på min RedHat 8.0 linux ??
Jeg har søgt lidt på sourceforge, og fandt lufs - men findes der
andre (og måske bedre testede) systemer, som ikke længere er i
beta-stadiet ?

/Brian

Fra : Claus Alboege

Dato : 15-06-03 12:25

Brian Ipsen <spammers@nowhere.net> writes:

> [...]
> Jeg har søgt lidt på sourceforge, og fandt lufs - men findes der
> andre (og måske bedre testede) systemer, som ikke længere er i

Det er som saadan ikke en metode til at mounte et ftp filsystem, men zsh
har et par indbyggede finurligheder, du _maaske_ kan anvende :)

% autoload zfinit
% zfinit
% zfanon sunsite.dk
% zfls -l
drwxr-xr-x 14 1004 1004 8192 Apr 23 08:18 disk1
drwxr-xr-x 38 1004 1004 8192 May 23 07:26 disk2
drwxr-xr-x 4 1004 1004 96 Apr 23 08:09 disk3
drwxr-xr-x 5 1004 1004 96 May 23 07:18 disk5
drwxr-xr-x 4 1004 1004 96 Apr 23 11:07 disk6
-rw-r--r-- 1 0 1 8031759 Jun 15 00:21 ls-lR.gz
drwxr-xr-x 4 1004 1004 4096 May 23 07:21 mirrors
drwxr-xr-x 2 0 1 96 Oct 22 2000 packages
drwxr-xr-x 158 0 1 4096 Jun 11 23:18 projects
dr-xr-xr-x 17 0 1 4096 Jan 29 11:23 pub

% zfcd disk1/<tab>
Complete remote directory
apache cran csw debian-cd maven
postgresql cpan crux cygwin lua
mysql xemacs

% zfget ls-lR.gz
ls-lR.gz (8031759 bytes): ....

/Claus A

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 15-06-03 12:37

Claus Albøge skrev:

> Det er som saadan ikke en metode til at mounte et ftp filsystem,
> men zsh har et par indbyggede finurligheder, du _maaske_ kan
> anvende :)

Midnight Commander, mc, kan osse vise FTP-sites som et filsystem.

// Klaus

Fra : Jesper Krogh

Dato : 15-06-03 12:55

I dk.edb.system.unix, skrev Brian Ipsen:
> [...]
> Jeg har søgt lidt på sourceforge, og fandt lufs - men findes der
> andre (og måske bedre testede) systemer, som ikke længere er i

Samme spørgsmål var i sidste uge.. prøv at kigge på Linux Userspace
Filesystem.. søg på lufs på google.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-06-03 13:09

Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> writes:

> Samme spørgsmål var i sidste uge.. prøv at kigge på Linux Userspace
> Filesystem.. søg på lufs på google.

Han spurgte så "findes der andet end lufs"

Der findes også ftpfs, men de skriver at det er forældet og at man
skal bruge lufs i stedet...

/Rasmus

Avoid the Gates of Hell. Use Linux.

Fra : Thomas Corell

Dato : 15-06-03 13:11

Jesper Krogh wrote:
> I dk.edb.system.unix, skrev Brian Ipsen:

[...]

> Samme spørgsmål var i sidste uge.. prøv at kigge på Linux Userspace
> Filesystem.. søg på lufs på google.

Jo deet, husk at læse det hele ;)

--
Don't waste space

Fra : Jesper Krogh

Dato : 15-06-03 13:18

I dk.edb.system.unix, skrev Thomas Corell:

> [...]
>
> Jo deet, husk at læse det hele ;)

Tjo.. det kan jeg godt lige se