Der er nogle juridiske bestemmelser vedrørende netop dette punkt.
Jeg citerer:
"Hvis sælgeren ikke har betalt dine penge tilbage inden 30 dage, har du ret
til renter efter rentelovens regler.
De 30 dages frist regnes fra sælger modtog varen fra dig, eller modtog din
besked om at du fortryder aftalen."
Kilde:
http://www.fi.dk/ret/e-handel/e-handelogpostordre/rettigheder_pligter/fortry
delsesret_fjernsalg/bruge_din_ret/naar_du_fortryder/
--
Venlig hilsen
Mathias
Fjern de to "x" fra e-mail
e-mail: mathiasx@edbx.dk
"Kenneth Østergaard" <keodkNS@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3eef7126$0$24717$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Erik W. wrote:
> > Jeg købte en AL732 hos Midt-Data for nogle måneder siden, den var
> > DOA. Død ved ankomsten. Jeg ringede op til dem i Viborg, og sagde at
> > jeg kunne komme med den i bil (jeg bor i Århus), så jeg kunne få den
> > byttet med det samme. Fyren sagde næhnej, det kan du ikke - den skal
> > testes først, og det vil tage en lille uges tid.
>
> Hah, det lyder meget bekendt. Jeg havde præcist samme oplevelse for 18 mdr
> siden ved køb af en Sony G420 CRT Monitor. De kunne levere fra dag til
> dag... ja de lød til at være Danmarks Mestre i hurtig levering, hvis man
> bestilte inden kl et eller andet iflg deres hjemmeside.
> Tjah, jeg ved da udmærket, at de tjener deres daglige brød ved at sælge,
men
> man kunne bestemt godt ønske sig en bedre service, både ved et defekt
> leveret produkt, men også når man ønsker sig at benytte sine 14 dages
> fortrydelsesret ved fjernsalg. Der er intet fordelagtigt ved at handle hos
> dem i tilfælde af at varen skal den anden vej. Og en ventetid som den
> beskrevet af Erik, først på konstatering af DOA og derefter på kreditering
> af vare, er YDERST kritisabel. Men nuvel sådan er det åbenbart.
>
> > Nå siger jeg, men så kommer jeg med skærmen
> > med det samme og får pengene tilbage på min 14-dages retur-ret.
> > Næh-nej siger han den skal krediteres først og det tager mindst to
> > uger! Jeg brokkede mig en del over den underlige forretningsgang, men
> > der var ikke noget at køre...
> > Jeg sendte skærmen tilbage, og de gav mig medhold i at skærmen var
> > defekt allerede dagen efter. Alligevel gik der 5 uger (!) før jeg fik
> > pengene.
>
> 5 uger kan ingen forretning tillade sig at tilbageholde en udbetaling. Er
> der nogen juridiske bestemmelser på dette område (sidste er vel et OT
> spørgsmål, men jeg mener det læner sig op af disktussion, derfor er det
> postet med)?
> --
> Mvh
> Kenneth Østergaard
>
> Ved direkte svar fjernes NS fra mailadressen
>
>