Spørgsmål angående forsendelse
Fra : Brian Andersen

Dato : 14-06-03 19:37

Hej

Jeg er ved at starte en webbutik med salg af notebooks. I den forbindelse
sad jeg lige og læste på Post Danmarks hjemmeside. Det endte dog med at jeg
blev mere forvirret end oplyst. Jeg er lidt forvirret over begreberne
privat- og erhvervs pakker. Privatpakker er selvfølgelig en forsendelse
mellem to private, men skal begge parter være erhvervsdrivende før pakken
kan sendes som en erhvervspakke?
Jeg kan forstå at man skal have en særlig aftale med Post Danmark for at
sende erhvervspakker. Er der nogen der ved om det koster noget?
Så er jeg også lidt i tvivl om pakkens værdi. Nogle af pakkerne skal sendes
pr. efterkrav. Med privat pakker må opkrævningen højest være på 5.000 får
den skal sendes som værdipakke. Hvor er grænsen for erhvervspakker?

Jeg er klar over at jeg burde spørge Post Danmark, og det vil jeg også gøre
på mandag. Men indtil da håber jeg der er nogen der kan hjælpe mig med at
kaste lidt lys over sagen.

På forhånd tak

Brian Andersen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-06-03 11:22

"Brian Andersen" <brian-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> privat- og erhvervs pakker. Privatpakker er selvfølgelig en forsendelse
> mellem to private, men skal begge parter være erhvervsdrivende før pakken

Nej, kun afsender.
Hvis du sender meget kan de også komme og hente breve/pakker hver
eftermiddag.

> [...]
> pr. efterkrav. Med privat pakker må opkrævningen højest være på 5.000 får
> den skal sendes som værdipakke. Hvor er grænsen for erhvervspakker?

Det kan jeg ikke lige huske, det er længe siden jeg har stået for posten.
Der er et eller andet med 10.000 med PO-IK (efterkravsblanketter for
erhverv).

> Jeg er klar over at jeg burde spørge Post Danmark, og det vil jeg også
gøre
> på mandag. Men indtil da håber jeg der er nogen der kan hjælpe mig med at
> kaste lidt lys over sagen.

De flete større posthuse har en særlig erhvervs afd. du kan ringe til (lad
være med at spørge ved disken på posthuset, de (fleste) ved ikke noget om
erhverv).

Mvh
TKJ

Fra : B.Christiansen

Dato : 15-06-03 12:52

Erhvervspakkeaftale - Vi skulle have et årligt "forbrug" af
indenlandsforsendelser på 300 stk. ellers ville det koste omkring 2500 kr.
pr. år for en erhvervspakkeaftale. En aftale om udlandsforsendelse er
derimod uden beregning.