Præster der ikke tror på Gud
Fra : OZ5VIB Børge Jens~

Dato : 14-06-03 11:30

Det er blevet en medie storm at en præst i den Danske Folkekirke ikke tror
på Gud.
Det er sørgelig at høre den velvilje han får af mennesker og presse folk der
ikke kender evangeliet om Jesus Kristus og ikke ved at man kun kommer hos
Gud ved troen På Jesus Kristus.
Alle andre begreber og tro på andet ender kun med fortabelse.
Gid nogle ville fortælle de mennesker sandheden , så de ikke havde en
undskyldning for at leve på en løgn.
Hej fra Børge
http://www.nydheder.subnet.dk/

Fra : ram2

Dato : 14-06-03 13:00

"OZ5VIB Børge Jensen" skrev d. 14-06-03 11:30 dette indlæg :

> Gid nogle ville fortælle de mennesker sandheden , så de ikke havde en
> undskyldning for at leve på en løgn.

Skam du ikke du ikke har større belæg for at fortælle hvad sandheden er,
andet end henvisninger til skriftsteder, der heller ikke konfirmerer
sandhedsværdien af dit postulat.

Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : jørgen

Dato : 14-06-03 13:19

"OZ5VIB Børge Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Gid nogle ville fortælle de mennesker sandheden , så de ikke havde en
> undskyldning for at leve på en løgn.
> Hej fra Børge

Hej Børge.
Jeg tror ikke så meget problemet er at de ikke har hørt evangeliet, men at
de ikke tror og tager imod det med hjertet.

På dem opfyldes den profeti af Esajas, der siger:
I skal høre og høre, men intet fatte,
I skal se og se, men intet forstå.
For dette folks hjerte er dækket med fedt,
og med ørerne hører de tungt,
og deres øjne har de lukket til,
for at de ikke skal se med øjnene,
høre med ørerne og fatte med hjertet
og vende om, så jeg må helbrede dem. Matt 13,14-15

Fra : OZ5VIB Børge Jens~

Dato : 14-06-03 13:27

"jørgen" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse

> "OZ5VIB Børge Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Ja , jeg må give dig ret.
Jeg får bare kuldegysninger når jeg ser god aften Danmark og tv avisen ,
hvor mennesker står i kø for at bakke om en ikke troende præst.
Ja nogle af deres udtalelser er i mine øre Guds bespottende.

Hvordan kan de sige Den apostolske Trosbekendelse
Der lyder sådan.Vi tror på Gud Fader, den Almægtige,
himlens og jordens skaber.
Vi tror på Jesus Kristus, hans enbårne Søn, vor Herre,
som er undfanget ved Helligånden, født af Jomfru Maria,
pint under Pontius Pilatus, korsfæstet, død og begravet,
nedfaret til dødsriget,
på tredje dag opstanden fra de døde,
opfaret til himmels,
siddende ved Gud Faders, den Almægtiges, højre hånd,
hvorfra han skal komme at dømme levende og døde.
Vi tror på Helligånden, den hellige, almindelige kirke,
de helliges samfund, syndernes forladelse,
kødets opstandelse og det evige liv.

De må da lyve.

http://www.nydheder.subnet.dk/

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-06-03 21:35

OZ5VIB Børge Jensen b-h-j@oncable.dk skrev dette:

> De må da lyve.

Ja, der findes rent faktisk præster der hver søndag i kirken står og
lyver!

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-06-03 23:06

> [...]
> hvor mennesker står i kø for at bakke om en ikke troende præst.
> Ja nogle af deres udtalelser er i mine øre Guds bespottende.

Det er jo fordi DU definerer Folkekirken som en kirke. Glem det, tegnene er
tydligere, meget tydelige.

JEG opfatter Folke"kirken" som en statsinstitution som yder civile ydelser
som brylluper, begravelser, cermonier ved navngivning. Jeg havde lidt svært
ved at definere Folke"kirken"s ydelse ved konfirmation, men det er vel blot
en traditionel familiecermoni. Og så er der det sociale med kaffe og kage
bagefter.

At nogle præster så ikke tror på Gud, siger mere om Folke"kirken" end
præsten. Kunne I forestille jer denne situation i en frimenighed?

Jesper

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 15-06-03 00:12

Jesper Nielsen wrote:

> JEG opfatter Folke"kirken" som en statsinstitution som yder civile
> ydelser som brylluper, begravelser, cermonier ved navngivning.

[Klip en masse andet guf]

Enig. Det var også da jeg fandt ud af, at folkekirken ikke ville være
netop kirke, at jeg tog mit gode tøj og gik.

Folkekirken bærer mange synlige tegn på at være kirke, men efterhånden
flere tegn på ikke at være det. Grosbøll er et eksempel på det sidste.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : OZ5VIB Børge Jens~

Dato : 15-06-03 06:25

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "OZ5VIB Børge Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Jeg ved godt der er mange i FK der ikke tror på Gud, der er også lunkne i
frikirker. de behøver ikke vel ikke alle at være brændende i ånden.
Det der er det værste er at hvis der var et menneske der virkelig troede på
Gud ville han blive skejet ud som en galning, tænk på Moses Hansen.
Hej fra Mig.
http://www.nydheder.subnet.dk/

Fra : ram2

Dato : 15-06-03 07:10

"OZ5VIB Børge Jensen" skrev d. 15-06-03 06:25 dette indlæg :
> Det der er det værste er at hvis der var et menneske der virkelig
troede på
> Gud ville han blive skejet ud som en galning, tænk på Moses Hansen.

I Guder. Tænk hvis alle i landet tumlede rundt som supergalningen Moses
Hansen, så behøvede EU blot overdække hele landet, for at have verdens
største galeanstalt.

Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Warming

Dato : 15-06-03 07:41

"OZ5VIB Børge Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> Det der er det værste er at hvis der var et menneske der virkelig troede

> Gud ville han blive skejet ud som en galning, tænk på Moses Hansen.

Stridbare gespenster er OT her på dk.livssyn.kristendom - opret en
dk.livssyn.urkristendom

Ingen har monopol på at definere FK og ifl Politiken 15juni03 er Gud uvigtig
for 49% af danskere, 52% af nordmænd og 55% af svenskere - hvorimod
galluppen sir at 82% af amerikenerne finder konceptet MEGET VIGTIGT

Den af Max Weber postulerede protestantiske pligt-etik er døende her, men
levende i USA - og John Lennon sang "God is a concept".

Vor rummelige vennesæle folkekirke ser ikke på Moses Hansen som mere gal end
folk flest. Hvorfor skulle den? Hvorfor skulle nogen så ukristeligt kaste
første sten og skyde sig selv i foden?

Der er så meget man kan tro på - hvis Gud ikke protesterer, så er der ingen
Gud - respekter snarere "brølet fra Parken"..