Syg Pragtsmerling
Fra : M.Bech [8900]

Dato : 14-06-03 07:19

Hej

Jeg har et problem med en af mine Pragtsmerlingen, dens ene øje
er helt hvid og hævet. Øjet er næsten dobbelt så stort
som det andet øje.

Den holder sig for sig selv og ser noget sølle ud.

De går i en flok på 5 pragtsmerlinger, men de har aldrig
været syge før.

Er der nogen der har en ide til hvad der er galt med den ?

For en uge siden gav jeg den en omgang Beck's Benium Multi,
det skulle virke mod parasitter, svampe, bakterier og en helt
række forskellige sygdomme og infektioner.
Det har dog ikke hjulpet.

Hilsen
Michael

Fra : Aardvark

Dato : 14-06-03 11:16

"M.Bech [8900]" <mib1@@get2net.dk> wrote in news:bceep2$1g6q$1
@news.cybercity.dk:

> [...]
> det skulle virke mod parasitter, svampe, bakterier og en helt
> række forskellige sygdomme og infektioner.

Tyder på en form for bakteriel sygdom.
Når det drejer sig om Pragtsmerlinger (som jeg selv har 12 af), så er
resultatet oftest fatalt, da disse er meget kritiske overfor sygdom.

Håber det bedste for dig.

/Aardvark

Fra : M.Bech [8900]

Dato : 19-06-03 15:12

> For en uge siden gav jeg den en omgang Beck's Benium Multi,
> det skulle virke mod parasitter, svampe, bakterier og en helt
> række forskellige sygdomme og infektioner.
> Det har dog ikke hjulpet.

Det ser dog ud til at fiskens øje har det bedre nu efter 2 uger.

Øjet er nu kun en lille smule hævet, jeg tror den overlever.

Hilsen
Michael