order by
Fra : Is

Dato : 13-06-03 22:14

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg får ikke altid alle indlæg med hjem når jeg
opdateret, men jeg har lige fået hentet enmet order by (2x) det kunne jeg
også bruge.

Min1.sortering er der altid noget i,
men mig 2. sortering er sommetider tom (ingen date) og de kommer så før den
med data i.

Kan jeg ændre på rækkefølgen så de tomme kommer til sidst. ???
---
00002
01009
02035
03026
tom
tom
---

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Torben Brandt

Dato : 13-06-03 22:56

Is wrote:
> [...]
> med data i.
>
> Kan jeg ændre på rækkefølgen så de tomme kommer til sidst. ???

Prøv lige at sende din sql-streng, samt fortælle hvilken type de to
felter i ORDER BY har.

/Torben

Fra : Is

Dato : 14-06-03 12:14

> Prøv lige at sende din sql-streng, samt fortælle hvilken type de to
> felter i ORDER BY har.
---

Jaa, du har set det hele i indlæget "Betinget format"

Alle felter har formatet "tekst" og hentes fra en tabel,
er der bedre at hente via en forespørgsel ?

--

Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Torben Brandt

Dato : 14-06-03 20:27

Is wrote:

> Jaa, du har set det hele i indlæget "Betinget format"
>
> Alle felter har formatet "tekst" og hentes fra en tabel,
> er der bedre at hente via en forespørgsel ?

I det indlæg bliver der ikke sorteret efter flere kriterier...

Giv et eksempel på hvad du skriver nu, hvad det giver og hvad du gerne
vil have det til at give.

/Torben

Fra : Is

Dato : 15-06-03 11:53

> I det indlæg bliver der ikke sorteret efter flere kriterier...
>
> Giv et eksempel på hvad du skriver nu, hvad det giver og hvad du gerne
> vil have det til at give.
---
det er rigtigt, men jeg så tråden
Order by (2x)?

og fik ideen om at bruge den.

Medlemsnr består faktisk af 3 dele først 3 ciffer der angir hvilken lokal
afdeling man tilhører, (de skrives dog aldrig på medlemslisten) så er der 2
ciffer der angir indmeldelsår, og til sidst 3 ciffer der angir "løbenr" der
altid starter med 001 hvert år. Medlemmet får først medlemsnr når første
kontingent er betalt, derfor kan der godt stå medlemmer på listen uden nr.

det gir ved sortering efter medlems nr
først dem uden nr
så dem fra 2000
så dem fra 2001
så dem fra 2002
så dem fra 2003
så dem fra 1981
så dem fra 1982
op til 1999

jeg vil gerne
først dem fra 1981
så dem fra1982
osv
så dem fra 2003 (med nr)
til slut dem fra 2003 (uden nr.)

derfor har jeg lavet et efstra felt i databasen indmeldtaar med 4 ciffer
(egenskab tekst)

så har jeg et link der ser sådan ud:
-
-

det gir:

først dem fra 1981
så dem fra1982
osv
så dem fra 2003 (uden nr)
til slut dem fra 2003 (med nr.)

-
jeg har tænkt på at gi en midlertidigt medlems nr
"dette år" 999 og så lave noget så medlemsnr over 998 ikke skulle udskrives,
men ville dog helst hvis sorteringen kunne styres.

Jeg har for et par årsiden forsøgt at lave en medlemsdatabase i ACCESS, men
kom til at fylde formeget, når den skulle flyttes rundt mellem formand,
kasser, og den der skal passe listen, der havde jeg lavet noget med
sorteringsdato, der ved indskrivning blev dd + 60 dage der så ved klik på
betaling skrev dd. men rent praktisk, så er det kasseren der når belalingen
kommer, skriver medlemsnr på giro kortet, ellers er det svært for ham at
styre ! så af praktiske hensyn er det bedst bare at indskrive et medlemsnr
når det er tildelt.
det var måske et lille sidespring ?

--
Venlig hilsen