ltsp xdmcp fatal error....
Fra : John Wegge

Dato : 13-06-03 12:31

Vi kører en ltsp på redhat 8 med 12 klienter

nogle gange får en af klienterne denne fejl

XDMCP fatal error: Session declined Maximum number og open sessions from
your host reached
--
Jeg har fundet ud af at det er noget Redhat har for at forbygge
denial-of-services angreb.. Men det er jo lidt irriterende, at nogle af

Derfor er mit spm. hvordan slår man det fra...

eller kan man tilføje nogle flere tilladte sessions i min gdm.conf

nuværende ser sådan ud
--
udsnit af gdm.conf
2
3 [xdmcp]
4 69 # Distributions: Ship with this off. It is never a safe thing to leave
5 70 # out on the net. Alternatively you can set up /etc/hosts.allow and
6 71 # /etc/hosts.deny to only allow say local access.
7 72 Enable=true
8 73 HonorIndirect=true
9 74 MaxPending=4
10 75 MaxPendingIndirect=4
11 76 MaxSessions=16
12 77 MaxWait=15
13 78 MaxWaitIndirect=15
14 79 DisplaysPerHost=1
15 80 Port=177
--
Håber der er nogen der kan hjælpe...

MVH

John W

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-06-03 13:56

On Fri, 13 Jun 2003 13:31:19 +0200, John Wegge wrote:

> XDMCP fatal error: Session declined Maximum number og open sessions
> from your host reached

[...]

> udsnit af gdm.conf
> 2
> 3 [xdmcp]
> 4 69 # Distributions: Ship with this off. It is never a safe thing to leave
> 5 70 # out on the net. Alternatively you can set up /etc/hosts.allow and
> 6 71 # /etc/hosts.deny to only allow say local access.
> [...]

Hvilke at værdierne har du prøvet at justere?

Mvh.

--
"Äter ni middag?" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : John

Dato : 13-06-03 22:25

Jeg havde regnet med at prøve med MaxConnections - da det jo nok er den der
er problemet - men det ville jo være bedst hvis der ikke var nogen max

John

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-06-03 22:51

On Fri, 13 Jun 2003 23:25:11 +0200, John wrote:

> Jeg havde regnet med at prøve med MaxConnections - da det jo nok er
> den der er problemet - men det ville jo være bedst hvis der ikke var
> nogen max

Forventer du f.ex. mere end f.ex. 30000 forbindelser?

Mvh.

--
"Äter ni middag?" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : john

Dato : 15-06-03 19:58

Hej Adam

Nej det gør jeg da ikke - men da jeg kun har 12 klienter - forventer jeg da
heller ikke 16 forbindelser - så der er jo et eller andet galt med de
forbindelser - det er derfor jeg spørger om der er nogen der har erfaringer
med at stille disse variabler - eller om der er et andet sted man kan gøre
det....

Håber I har forslag..

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 19-06-03 23:43

John Wegge <wegge@trynix.dk> wrote in

--SNIP--
> XDMCP fatal error: Session declined Maximum number og open
> sessions from your host reached
--SNIP--

et gæt ud fra "Maximum number of open
_from your host_ reached" :