Et andet Ghost-problem
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-03 11:51

Hej alle

På min ene computer har jeg problemer med at benytte Ghost. Det
lykkedes mig at få lavet et image med Windows 2000, men jeg kan
ikke lægge det ind igen.

Når jeg vil prøve at ghoste systemet nu med Windows XP, booter
jeg fra diskette og går igennem menuerne, men allerede når jeg
skal vælge harddisk, skriver systemet:

   NTFS error: Error reading FILE_VOLUME MFT record.

Samme meddelelse får jeg hvis jeg vil prøve at lægge det gamle
image på plads.

Begge systemer (2000 og XP) kørte/kører problemfrit og har
tjekket harddisken uden at finde fejl.

--
Bertel

Fra : Anders Lund

Dato : 13-06-03 12:17

On Fri, 13 Jun 2003 12:51:21 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> På min ene computer har jeg problemer med at benytte Ghost. Det
> lykkedes mig at få lavet et image med Windows 2000, men jeg kan
> ikke lægge det ind igen.

Hvilken version af Ghost bruger du?

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-03 12:28

Anders Lund skrev:

>Hvilken version af Ghost bruger du?

Version 2001.

--
Bertel

Fra : Poul Ladefoged

Dato : 13-06-03 14:08

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Version 2001.
>
> --
> Bertel

Du skal benytte Ghost version 2003 for at det fungere korrekt med windows XP
NTSF partitioner

MvH
Poul Ladefoged

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-03 15:59

Poul Ladefoged skrev:

>Du skal benytte Ghost version 2003 for at det fungere korrekt med windows XP
>NTSF partitioner

Okay, men jeg har set samme fejl under 2000. Jeg havde faktisk
opgivet at tage en ghost deraf. Jeg prøvede tilfældigvis en dag
en gang mere, og da var fejlen væk. Men før det havde jeg faktisk
haft XP installeret og fjernet igen. Mon det er årsagen til
fejlen ved 2000?

--
Bertel

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-06-03 17:18

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> en gang mere, og da var fejlen væk. Men før det havde jeg faktisk
> haft XP installeret og fjernet igen. Mon det er årsagen til

Jeg har svært ved at se relevansen for dk.edb.sikkerhed, især fordi denne
tråd ikke handler om backup specifikt, men mere om hvordan et enkelt
program fungerer. Eller ikke.

En mere passende gruppe vil nok være dk.edb.system.ms-windows

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-03 18:57

Christian Andersen skrev:

>Jeg har svært ved at se relevansen for dk.edb.sikkerhed, især fordi denne
>tråd ikke handler om backup specifikt, men mere om hvordan et enkelt
>program fungerer. Eller ikke.

Jeg synes at du er smålig med den indstilling, og jeg kan ikke se
at fundatsen forbyder debat af specifikke redskaber til
sikkerhedsarbejde, herunder backup.

Havde du tænkt dig at jeg skulle sprinte rundt mellem
dk.edb.sikkerhed, dk.edb.system.ms-windows, dk.edb.hardware.drev
og dk.edb.hardware.bundkort for at få løst mit problem? Og hvor
mange i dk.edb.system.ms-windows tror du ville kunne fortælle mig
at jeg skal bruge version 2003 og ikke 2001 af Ghost?

I en anden tråd kan du så brokke dig over at man debatterer
styresystemer, men det gør du måske også senere?

Xfut dk.admin.netikette
(svar sendes til den gruppe og kan kun læses dér)

--
Bertel   http://bertel.lundhansen.dk/

Fra : Madsen

Dato : 13-06-03 21:41

Bertel Lund Hansen skrev:

> Men før det havde jeg faktisk haft XP installeret og fjernet igen.
> Mon det er årsagen til fejlen ved 2000?

Hvis du har installeret Win2000 på en NTFS-disk som er klargjort med
WinXP så kan det være årsagen for Ghost 2001 understøtter ikke den
version af NTFS som WinXP kører med.

<http://service1.symantec.com/SUPPORT/ghost.nsf/docid/2001052308534125>

| Only Norton Ghost 2002, Norton Ghost 2003, and Symantec Ghost
| 7.5 are compatible with Windows XP. Symantec does not provide
| technical support for other Ghost versions with Windows XP.

Det tyder heller ikke på at Ghost 2001 er 100 % kompatibel med Win2000:
<http://service1.symantec.com/SUPPORT/ghost.nsf/docid/2000020908463825>

> [...]
| Dynamic Disk, but can only restore that image to a Basic Disk
| (which breaks the Mirror). See the document Ghost compatibility
| with Dynamic Partitions.
| Windows 2000 cannot read encrypted files and directories when the
| SID has changed (after a rollout, Ghost Walker provides a new
| unique SID for each client computer). To prevent this problem,
| unencrypt all files and directories before cloning a Windows 2000
| system. Re-encrypt the files and directories after using Ghost
| Walker on the client computers to provide new user names and

Ghost 6.50 = Ghost 2001 så hvis du har eksperimenteret med noget
krypteringshalløj på den Win2000-disk som du har lavet et image
af med Ghost, så er det måske årsagen til problemet.

PS. Jeg har ingen erfaring med Ghost da jeg bruger DriveImage fra
PowerQuest i stedet.

Madsen.

Fra : ferik

Dato : 28-09-03 20:06

"Bertel Lund Hansen" skrev d. 13-06-03 11:51 dette indlæg :
> [...]
>
> Når jeg vil prøve at ghoste systemet nu med Windows XP, booter
> jeg fra diskette og går igennem menuerne, men allerede når jeg
ferik skriver
> jeg er næsten nybegynder i det her, og forstår ikke alle de tekniske
udtryk der
bruges,
jeg kører med WIN XP prof og en delt harddisk på ialt 20 Gb, og
bruger programmet
GHOST51c til at ghoste med, det kører hel uden problemer
hilsen ferik

http://www.kandu.dk/