Database problem
Fra : Torben Holk

Dato : 13-06-03 11:31

Hejsa.

Jeg er ved at skrive data ned en database, men får denne fejl:

Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A01A8)
Object required: 'db2'
/tester.asp, line 38

Når koden ser sådan her ud:

linie36 Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
linie37 DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
linie38 DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath(db2.mdb)
linie39 Conn.Open DSN

Jeg har sørget for at databasen ikke er skrivebeskyttet og at
stien til databasen er korrekt...

Nogen der kan gi mig prej i den rigtige retning ?

mvh / torben holk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 13-06-03 11:48

Torben Holk wrote:
> Error Type:
> Microsoft VBScript runtime (0x800A01A8)
> Object required: 'db2'
> /tester.asp, line 38
>
> linie38 DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath(db2.mdb)

db2.mdb er en streng, og skal derfor stå i gåseøjne:
Server.MapPath("db2.mdb")

Når det ikke står i gåseøjne, så tror serveren at det er en variabel,
men der findes ikke en variabel, der hedder db2 - derfor får du den
ovennævnte fejlmeddelelse.

Torben

Fra : Torben Holk

Dato : 13-06-03 11:58

Torben Brandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> Når det ikke står i gåseøjne, så tror serveren at det er en variabel,
> men der findes ikke en variabel, der hedder db2 - derfor får du den

/DOOOOH

Tak for det *GG*;