Dappix (Knoppix) SU ?
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 13-06-03 09:14

Hej NG !
Jeg har lige hentet :
dappix-2003-04-13.iso og brændt den, og synes faktisk det kører vildt godt
!:)
Men da jeg så sad og rodede i konf. filerne, skulle jeg jo skifte til root.
Og så kom jeg til at tænke på hvad den kode var ? Jeg synes ikke lige jeg
kan finde noget på sslug.dk hvor jeg hentede denne danske dist. fra. Og jeg
brugte bare en knoppix wheelmouse noscsi til at boote op med ?

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : sv-e

Dato : 13-06-03 09:37

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> [...]
> kan finde noget på sslug.dk hvor jeg hentede denne danske dist. fra. Og jeg
> brugte bare en knoppix wheelmouse noscsi til at boote op med ?

Hej
Der er ingen kode på root, man vælger bare root-console.

vh
sv-e

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 13-06-03 09:40

In news:3ee98d3f$0$15277$ba624c82@nntp03.dk.telia.net ,
sv-e <sem@odin.dyndns.dk> typed:
> Hej
> Der er ingen kode på root, man vælger bare root-console.

Hmm ok.... Nu er jeg langt fra den store linux haj, men da jeg gik i konf. i
KDE ville den have en kode. Men det er måske bare mig der har overset
noget...

Fra : sv-e

Dato : 13-06-03 09:47

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> [...]
> KDE ville den have en kode. Men det er måske bare mig der har overset

Hej
Det er nok fordi du har redigeret filen uden at være root, åbn førs
root-console, husker ikke præcist hvor den ligger, men hvis du ikke kan
finde den, skriv da tilbage, så prøver jeg lige at boote min egen.

vh
sv-e

Fra : sv-e

Dato : 13-06-03 10:01

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> [...]
> KDE ville den have en kode. Men det er måske bare mig der har overset

Hej
Husk nu at den ligger under menupunktet KNOPPIX

vh
sv-e

Fra : Hans Nielsen

Dato : 13-06-03 11:48

Heysa, det du kan gøre, er at du starter den omtalte Root konsol, hvorefter
du skriver passwd og så sætter du dit root password den vej.
her efter skal du så bruge den kode til de forskllelige logins.

koden resettes efter reboot!!

- Hans Nielsen -