Aloe Vera
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 12-06-03 22:16

Jeg har årligt tilbagevendende soleksem, hvilket rent ud sagt er en
plage, når man som jeg elsker at færdes ude i haven om sommeren.

Det giver også anledning til en del kommentarer samt en masse gode
råd, som folk har hørt måske skulle virke...

Et af dem er Aloe Vera, hvilket da også formodentlig har haft en
virkning som bestanddel i en ny solcreme, jeg har investeret i. Men
jeg har også ladet mig fortælle, at jeg kan bruge gel direkte fra en
Aloe Vera plante. Og det synes jeg ærligt talt kunne være en del mere
underholdende, end at ofre i dyre domme på solcreme.

Er der monstro en her, som kan invie mig i erfaring med pasning, pleje
og brug af Aloe Vera planten?

Hjerteligst
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-06-03 22:19

Dorte R.M. Hansen <dot.ringholm@get2net.dk> writes:

> Det giver også anledning til en del kommentarer samt en masse gode
> råd, som folk har hørt måske skulle virke...

Så skulle du prøve at have slidgigt! Alle de velmenende mennesker som
liige har hørt virkede for naboens mors veninde.

> Er der monstro en her, som kan invie mig i erfaring med pasning, pleje
> og brug af Aloe Vera planten?

Pasningen og plejningen må andre klare, men brugen er ret nem. Skær et
stykke af og gnid saften på det brændte område.

God held med det.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : lars bo

Dato : 13-06-03 01:30

Min bliver hvert andet år omplantet til en større potte i en blanding af
spagnum og grus. Stilles lyst og vandes ca. en gang om ugen. Nemmere kan det
ikke være.

hilsen
lars bo

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 13-06-03 09:21

On Fri, 13 Jun 2003 02:29:40 +0200, "lars bo" <lbh@postkasse.com>
wrote:

>Min bliver hvert andet år omplantet til en større potte i en blanding af
>spagnum og grus. Stilles lyst og vandes ca. en gang om ugen. Nemmere kan det
>ikke være.

Det kan du have ret i - tak. Kan man bruge af den "med det samme" -
eller skal den have lov at gro et godt stykke tid, før den er stor nok
til at tage af?

Kan man forresten lave aflæggere af den, dele den eller lignende selv?

Med venlig sommerhilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Jens Juul

Dato : 13-06-03 09:59

>Kan man forresten lave aflæggere af den, dele den eller lignende selv?

Det skal den nok selv sørge for. Den sætter en masse sideskud du kan
plante for sig selv. Planten skal have en vis størrelse før du kan tage af
den ellers løber du hurtigt tør for blade du kan smørre dig med.

Mvh Jens

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 13-06-03 11:05

Det afskåne blad kan holde længe i køleskabet og så kan man bruge af den så
længe.

Mvh Tina

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 14-06-03 06:38

On Thu, 12 Jun 2003 23:16:26 +0200, Dorte R.M. Hansen
<dot.ringholm@get2net.dk> wrote:

>Er der monstro en her, som kan invie mig i erfaring med pasning, pleje
>og brug af Aloe Vera planten?

Tak for hjælpen. Nu har jeg en fornemmelse af, hvad den er for en
størrelse. Så jeg tror, jeg prøver sådan en. Potteplanter får man vel
alligevel aldrig for mange af

--
http://www.bornholm.nu
Debat