MS Windows
briani 27239
ukendt admin password på hjem-PC!
Fra : cool

Dato : 12-06-03 21:34

Hej,

her er problemet: jeg har Win2k på min hjem-PC, og har oprettet det
således, at Users ikke har brug for at indtaste et password (jeg er den
eneste bruger). Så HVIS jeg har været spurgt under installering til at
oprette et administrator-password, så kan jeg ikke huske det mere.

Nu har jeg fundet ud af, at jeg skal indtaste mit admin-password hvis
f.eks. jeg skal bruge Windows Recovery Console. Men jeg kan ikke huske
det (hvis passwordet er blevet set af mig) og derfor kan jeg hellere ikke
ændre passwordet (det kræver at jeg angiver det gammelt password).

Hvad så? Hvad gøre jeg, uden at bliver nødt til at geninstallere det
helle? Kan man ændre passwordet uden at kende det gammelt (jo, det er
ikke secure at kunne, men det er jo min PC og jeg er stort set logged på
som administrator).

Tak for hjælpen!

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 12-06-03 22:44

cool wrote:
> [...]
> helle? Kan man ændre passwordet uden at kende det gammelt (jo, det er
> ikke secure at kunne, men det er jo min PC og jeg er stort set logged

Kig lidt på denne side:
http://neworder.box.sk/codebox.links.php?&key=hack-nt
obs der er vist lidt popup!

har ikke selv haft brug for det, men når du kal logge på med et andet
brugernavn skulle det være muligt at se det gamle password med det rigtige
software.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 13-06-03 00:21

> [...]
> helle? Kan man ændre passwordet uden at kende det gammelt (jo, det er
> ikke secure at kunne, men det er jo min PC og jeg er stort set logged på

Ja, den kommer altid med "angiv admin password" i Recovery Console. Der
trykker du bare ENTER. Sådan er det ihvertfald under XP, hvis man ikke har
angivet noget under installation.

Jakob

Fra : cool

Dato : 13-06-03 07:24

On Thu, 12 Jun 2003 22:33:44 +0200, cool wrote:

> [...]
> helle? Kan man ændre passwordet uden at kende det gammelt (jo, det er
> ikke secure at kunne, men det er jo min PC og jeg er stort set logged på

Mange tak for de to svarer. Jeg har også regnet med, at <Enter> er god
nok hvis man ikke har angivet et admin-password. Det viser sig i mit
tilfæld, at jeg faktisk har angivet passwordet; heldigvis når man ændre
passwordet via CTR-ALT-DEL er man ikke begrænset til 3 forsøg; efter 10
forsøg gættede jeg frem til det rigtige password og så er jeg klar
til den næste gang jeg glemmer det

/Steve