Spindemider
Fra : E-Junkie

Dato : 12-06-03 16:50

Hejsa.
Er der nogen, der kan give mig et godt råd imod spindemider?
Jeg har prøvet alt muligt.

Først fik jeg at vide, at jeg skulle blande brun sæbe med sprit, og sprøjte
med det. Så gik halvdelen af mine planter ud

Så blev jeg sur og købte noget, der hedder "insektstop", som er noget
insektsæbe.
kan evt. ses her: http://www.raadogdaad.dk/?nodeid=504&cid=9 Nummer tre fra
oven

Hvis der er nogen, der har nogle gode råd, så vil jeg blive meget glad.

Det jeg allerhelst vil have, er noget jeg kan gøre forebyggende, så de ikke
kommer.
For selv om jeg har været 100% sikker på, at der ikke har været nogen, når
jeg har købt nye planter, så bliver de ved med at komme.

Det kan være at jeg lige skal fortælle, at jeg har en stor lukket altan,
hvor der tit er meget varmt/tørt, som spindemider åbenbart elsker. Jeg har
haft mine planter ude i badeværelset, hvor jeg har overbrust dem, og
derefter sprøjtet med insektsæbe, men de vender altid tilbage.

Det er næsten ligefør jeg ikke gider have planter mere, når de små bæster
bliver ved med at komme igen.

--
Med Venlig Hilsen
Carsten G. Pedersen

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 12-06-03 19:01

E-Junkie wrote:
> Hejsa.
> Er der nogen, der kan give mig et godt råd imod spindemider?

Måske er der hjælp i en tidligere tråd
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=89traus1kmc3at7j2j64hnnrfe91hvgmc8%404ax.com

Jeg ved ikke om det virker, men der står bladlus og SPINDEMIDER.
Held og lykke
Carsten

Fra : Preben Mikkelsen

Dato : 12-06-03 21:28

Du kan på planteskoler købe nogle plantepinde ("Substral plant pin") som du
stikker ned i jorden i urtepotten. Det aktive stof optages gennem plantens
rødder og slår spindemider og bladlus ihjel. Virkningen holder sig i op til
6 uger. Jeg har anvendt dem gentagne gange med godt resultat.

mvh
Preben

Fra : zigge

Dato : 12-06-03 22:34

E-Junkie wrote:
> Hejsa.
> Er der nogen, der kan give mig et godt råd imod spindemider?
> Jeg har prøvet alt muligt.

Du kan gasse dem med nikotin, det er 100% naturlig gift som tobaksplanten
bruger til at holde skadedyr væk med. Så er du også af med edderkopper,
kanariefugle og andet levende der opholder sig på terassen imens der gasses.
Det foregår ved at man fordamper et udtræk af tobak, i en lille skål over en
brænder (sterinlys eller spritbrænder).
Efter endt behandling og udluftning er der atter sikkert på terassen og der
er ikke skadelige gifte tilbage

Mvh
//zigge

Fra : E-Junkie

Dato : 13-06-03 23:37

Takker for rådene. Vil prøve dem snarest