netværk i XP?
Fra : ps

Dato : 12-06-03 13:18

Kan det passe, at man ikke kan dele mapper fra en pc til en anden i XP, hvis
det drejer sig om de enkelte brugeres dokumenter, billeder, musik og lign?
Men altså kun de, som er "all users"?? Eller har jeg sat noget forkert op?
Min datter vil f.eks. gerne kunne se billederne i hendes mappe på husets
"primære" pc, på børnenes pc, men nægtes adgang hertil...?
Måske er det bare sådan det skal være i XP - eller er der en udvej?
P.sørensen

Fra : jens

Dato : 12-06-03 13:55

"ps" <pbsremove@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Min datter vil f.eks. gerne kunne se billederne i hendes mappe på husets
> "primære" pc, på børnenes pc, men nægtes adgang hertil...?
> Måske er det bare sådan det skal være i XP - eller er der en udvej?

Hvis hun har sin egen brugerkonto skal du jo dele den rigtige mappe.
Den rigtige mappe ligger i C:\documents and settings\hendes navn\dokumenter

Alternativt trækkes hendes dokument mappe over i "delte dokumenter"

Mvh Jens

Fra : ps

Dato : 12-06-03 17:04

> Hvis hun har sin egen brugerkonto skal du jo dele den rigtige mappe.
> Den rigtige mappe ligger i C:\documents and settings\hendes
navn\dokumenter

ja netop - og den tråd ER delt - men der gives ikke adgang.

> Alternativt trækkes hendes dokument mappe over i "delte dokumenter"

Det kan man selvfølgelig gøre, men så går lidt af ideen med XP`s
brugeropdeling jo tabt, når hun fra sin egen "afdeling" skal ind i delte
dokumenter/billeder og lign., for at finde sine egne ting..?

Det burde da være muligt at dele indefra de enkelte brugere??

Fra : jens

Dato : 12-06-03 17:35

> Det burde da være muligt at dele indefra de enkelte brugere??

Det afhænger af hvem der har delt mappen.
Man skal være admin eller domainadmin for at kunne dele en mappe.

Hvis hun ikke er medlem af en af de 2 har hun ikke lov til at dele maskinen
resourcer.

Der mangler lidt oplysninger om hvordan nettet er lavet også.
netforbindelse.... ?
ens arb. gruppe ?
bruges der udelukkende admin kontoer eller er nogen kun brugere/
superbrugere ?
er der password på administrator kontoen og på de forskellige brugere ?

mvh Jens