Skærme
Fijala 3554
Strømforbrug
Fra : CyberDyne

Dato : 12-06-03 11:03

Nogen der ved om en LCD eller en CRT bruger mest strøm ?
Lad os antage vi har en skærm af samme størrelse, hvilken bruger så mest
strøm, sådan rent generalt ?
Det kan jo svinge en smule fra den ene model til den anden. Men kunne da
forestille mig en CRT er lidt mere strømkrævende med det store billedrør

Fra : PleX

Dato : 12-06-03 18:05

Hej

> Nogen der ved om en LCD eller en CRT bruger mest strøm ?

CRT er klart mest strømkrævende,

> Lad os antage vi har en skærm af samme størrelse, hvilken bruger så mest
> strøm, sådan rent generalt ?

19" CRT ca. 110W

19" TFT ca. 45W

CRT'en har også en stor startstrøm på ca. 6-800W (Degauss)

Der er taget udgangspunkt i Samsung's 959NF og 192T.

Ved 120 timers brug på en måned, giver det en besparelse op 5,616 kr. med en
TFT. Dette er ved en kWh pris på 72 øre.

Mvh
Hans

Fra : Michael Kristensen

Dato : 12-06-03 19:23

> Ved 120 timers brug på en måned, giver det en besparelse op 5,616 kr. med
en
> TFT. Dette er ved en kWh pris på 72 øre.

Hvor bor du henne? Her i Århus koster en kWh 110-120 øre.

Fra : PleX

Dato : 12-06-03 21:05

> Hvor bor du henne? Her i Århus koster en kWh 110-120 øre.

Okay det var da lidt dyrt...

Jeg bor i 6900 Skjern

Mvh
Hans

Fra : Esben

Dato : 13-06-03 00:21

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

med
> en
>
> Hvor bor du henne? Her i Århus koster en kWh 110-120 øre.

Her koster det ca 163 øre (osse i Århus)

--
Esben

Fra : PleX

Dato : 13-06-03 11:18

Hej

> med

> Her koster det ca 163 øre (osse i Århus)

Ja okay så kan man måske spare lidt over 10 kr. pr. måned... wow det er
noget der rykker :)

Mvh
Hans