Hvorfor isolere et uopvarmet udhus?
Fra : Thomas

Dato : 12-06-03 08:42

(en fortsættelse af "isolering af udhus" fra 10/6 11:49.)

Hvorfor skulle man vælge at isolere et uopvarmet udhus?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-06-03 10:44

Thomas wrote:

> (en fortsættelse af "isolering af udhus" fra 10/6 11:49.)
>
> Hvorfor skulle man vælge at isolere et uopvarmet udhus?

Hvis det ikke er opvarmet hele tiden (som et beboet hus) gælder det samme vel
sagtens.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

Your system which soared/so freely on gliding wings/now hangs frozen and blue

Haiku by Alan Tuplin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-06-03 11:04

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> wrote in message

> Hvis det ikke er opvarmet hele tiden (som et beboet hus) gælder det samme
vel
> sagtens.

Og det var ?

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-06-03 11:09

"Christian B. Andresen" wrote:

> "Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> wrote in message

> vel
>
> Og det var ?

At man ikke isolerer et uopvarmet hus, jeez du kan da odt lige kigge oppe i
tråden!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-06-03 11:18

> At man ikke isolerer et uopvarmet hus, jeez du kan da odt lige kigge oppe
> tråden!

Min newsserver har mistet de indlæg.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-06-03 11:20

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> wrote in message

> samme

> Min newsserver har mistet de indlæg.

Men jeg har fundet det andet steds nu.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-06-03 13:11

"Christian B. Andresen" wrote:

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Men jeg har fundet det andet steds nu.

Google har dem om ikke andet så efter et par dage.

Fra : Frederiksen

Dato : 12-06-03 11:35

> Hvorfor skulle man vælge at isolere et uopvarmet udhus?

For at undgå de meget store temperatursvingninger, som kan danne noget
kondens på taget, som så drypper ned.

Mvh Maria

Fra : Thomas

Dato : 12-06-03 12:30

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> For at undgå de meget store temperatursvingninger, som kan danne noget
> kondens på taget, som så drypper ned.
>
> Mvh Maria

Hvordan anbefales det så at isolere ved taget? Rockwool'en lige under
tagstenene er nok ikke den rigtige løsning. Kan dampspærre anvendes her?
(selvom den ellers kun skal anvendes inde på den "varme"
side af isoleringen).

Fra : Tømreren

Dato : 12-06-03 13:40

"Thomas" <sendikkemignoget@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> (en fortsættelse af "isolering af udhus" fra 10/6 11:49.)
>
> Hvorfor skulle man vælge at isolere et uopvarmet udhus?

For at holde det frostfrit,så man kan have maling og andet der ikke er glad
for frost,frostfrit

Mvh
Tømreren

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-06-03 14:24

"Tømreren" wrote:

> "Thomas" <sendikkemignoget@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> For at holde det frostfrit,så man kan have maling og andet der ikke er glad
> for frost,frostfrit

Der skal jo være een eller anden form for opvarmning.
Man kunne lave store vinduer eller noget der kan indfange solstråler.

Fra : Zoëga

Dato : 12-06-03 15:09

> Der skal jo være een eller anden form for opvarmning.
> Man kunne lave store vinduer eller noget der kan indfange solstråler.

Jeg har en fryser i mit udhus. Det giver lavt strømforbrug og frostfrit
udhus det meste af året.
I meget kolde perioder tænder lidt jeg for en el.radiator.

mvh

Søren

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 12-06-03 15:32

Roberto Saldo wrote:

> Der skal jo være een eller anden form for opvarmning.
> Man kunne lave store vinduer eller noget der kan indfange solstråler.

Jeg byggede for to år siden ny garage/værksted i træ. Bygningen er
fritliggende.
Fundament som til et hus: Sokkel 90 ned, støbebat undet dækket m.v.
Beklædning '2 på 1', vindpap (noget diffusionsåbent plastic-noget) under
beklædningen. 100 mm rockwool, 19mm finer som inderbeklædning (jeg faldt
lige over et brugt dansegulv). Taget eternit med 15 grader rejsning.
Træloft med 100 mm rockwool.

I vinter har jeg ikke haft opvarmning på, kun restvarmen fra bilen.
Laveste temp. målt -3 grader. Også da der var -20 grader udenfor

En varm sommerdag ca. 20 grader

Derfor.....

Carsten

Fra : Calle.

Dato : 12-06-03 18:50

Thomas wrote:
> (en fortsættelse af "isolering af udhus" fra 10/6 11:49.)
>
> Hvorfor skulle man vælge at isolere et uopvarmet udhus?

For at holde det frostfrit til opbevaring af f.eks maling, planter osv.
--
Calle

Fra : Thïngmand

Dato : 13-06-03 08:08

> For at holde det frostfrit til opbevaring af f.eks maling, planter osv.

Det bliver jo ikke frostfrit af at være isoleret, hvis det ikke bliver
opvarmet...

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Tømreren

Dato : 13-06-03 08:25

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse

> Det bliver jo ikke frostfrit af at være isoleret, hvis det ikke bliver
> opvarmet...

Hvis det er godt isoleret,skal man MEGET langt ned i udetemp. for der kommer
frostgrader indvendigt.
Mit skur er isoleret med 150mm. og er 7 år gammelt... der har aldrig været
minusgrader.

Mvh
Tømreren

Fra : Per H

Dato : 13-06-03 10:40

On Fri, 13 Jun 2003 09:08:02 +0200, "Thïngmand"

joda. hvis det ellers er udført korekt.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837