Luftfilter rør
Fra : KlausB

Dato : 10-06-03 10:30

Hej Alle

Jeg har fjernet det lille rør der sidder i luftfilteret.
Jeg har læst at karben skal dyses om eller at der skal sættes en anden på.

Sker der noget ved at jeg kører på den selvom den ikke er dyset om. Giver
det så bare ingen effekt.

Den lyder sku da helt nice efter sådan en tur.

Venlig hilsen
Klaus B New Zip

Fra : H-J M

Dato : 10-06-03 16:47

> Sker der noget ved at jeg kører på den selvom den ikke er dyset om. Giver
> det så bare ingen effekt.

Hvis du ikke dyser op for motoren for lidt benzin og derved også for lidt
køling og du risikerer at dit stempel sætter sig..
Det kan i nogle tilfælde reddes med en honing, nye stempelringe og et ny
stempel der passer til den nye tolerance.. andre gange ødelægger det
cylinderens belægning og derved bliver du nød til at skifte til nyt
cylinderkit

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : KlausB

Dato : 10-06-03 21:13

Hej H-J M

Tak for svaret
heldigt nok at jeg ikke bare kørte med det sådan som det var.
Jeg satte det i igen fordi jeg ikke havde nogen dyse og motoren lød ikke som
om at den kunne klare det i længere tid.

Venlig hilsen
Klaus B