Hvornår høster man spinaten
Fra : Blue

Dato : 11-06-03 09:40

Hej med jer

Jeg har for første gang sået spinat, og for en uges tid siden begyndte
vi at plukke af de spæde blade - mmmmmmm.

MEN - efter vi har været bortrejst i pinsen er spinaten allerede
begyndt at sætte noget der ligner en blomst.

Og så bliver jeg i tvivl - hvornår høster man egentligt spinaten.Kan
den blive for grov? og hvad gør man ved den hvis man vil fryse den?

Gode råd modtages med kyshånd!

/Blue

Fra : Marco

Dato : 11-06-03 09:47

"Blue" <blue@ofir.dk> skrev:

> Og så bliver jeg i tvivl - hvornår høster man egentligt spinaten.Kan
> den blive for grov? og hvad gør man ved den hvis man vil fryse den?

Vi plukker blade af selv høje spinatplanter. Hvis de nederste ikke er
begyndt at visne og ellers er ok, kan disse også bruges - Dog fjernes
midterribben, hvis denne er for grov.

Vi blancherer bladene, putter dem i frostposer og ind i fryseren.

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk
www.Kolonihaveportal.dk