træbeskt. i Netto
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 11-06-03 08:25

Er der nogen der kender / har erfaring med mærket: "Viking"?

2½ l. for 75 kr. er ok, men kvaliteten?

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 11-06-03 10:14

"Flemming Jørgensen" wrote:

> Er der nogen der kender / har erfaring med mærket: "Viking"?
>
> 2½ l. for 75 kr. er ok, men kvaliteten?

Er det ikke dyrt for rugbrød?

Fra : John Vedsegaard

Dato : 11-06-03 11:50

> Er der nogen der kender / har erfaring med mærket: "Viking"?
>
> 2½ l. for 75 kr. er ok, men kvaliteten?

En træbeskyttelse til den pris ville jeg ikke engang gide afprøve.
Sandsynligvis består den af 99.9% petroleum + lidt konserveringsmiddel og
intet andet.

Hvis det overhovedet kan kaldes træbeskyttelse, det er snarere
grundingsolie!

SKAL det være billigt kan du bare bruge dieselolie!
Det indeholder gyserin som laver en beskyttende hinde og holder et par år.

John Vesegaard
Malermester
http://home19.inet.tele.dk/taform/

---
Udgående post er virusfri

Fra : Marco

Dato : 11-06-03 13:11

"John Vedsegaard" <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> skrev:

> En træbeskyttelse til den pris ville jeg ikke engang gide afprøve.

Hmm, købte noget træbeskyttelse i Aldi forrige år til næsten samme pris.
Fortræffelig kvalitet til små penge - som i øvrigt dækkede godt.

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 11-06-03 13:52

Flemming Jørgensen wrote:
> Er der nogen der kender / har erfaring med mærket: "Viking"?
>
> 2½ l. for 75 kr. er ok, men kvaliteten?

**svar 1: Er det ikke dyrt for rugbrød?

**svar 2: En træbeskyttelse til den pris ville jeg ikke engang gide afprøve.
Sandsynligvis består den af 99.9% petroleum + lidt konserveringsmiddel og
intet andet. Hvis det overhovedet kan kaldes træbeskyttelse, det er snarere
grundingsolie!

**svar 3: Hmm, købte noget træbeskyttelse i Aldi forrige år til næsten samme
pris.
Fortræffelig kvalitet til små penge - som i øvrigt dækkede godt.

Wauv! . .og hvor ska´ vi så gå hen fra her?
(som med disse svar nok vælger at fortsætte med "Frydenlund olier")

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 11-06-03 15:00

Spørg i din lokale farvehandler de kan sikkert komme med et mere
kvalificeret svar

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 11-06-03 16:35

"Tina Bach Nygaard" <tinab@dsr.kvl.dk> wrote in

> Spørg i din lokale farvehandler de kan sikkert komme med et mere
> kvalificeret svar

Garanteret, og så sælger de jo også træbeskyttelse

Forresten så har har i dette forår malet 25 mejsekasser med træbeskyttelse
fra Fakta til 59,95 for 2,5l. Det dækker glimrende, men jeg kan i sagens
natur ikke sige noget om langtidsholdbarheden endnu, men jeg melder da
gerne tilbage om en 4-5 år.

--
Venligst Lars
Hovedaftalen for gravhunde:

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-06-03 20:31

On 11 Jun 2003 15:34:36 GMT, "Lars M. Pedersen" <Lars@NOSPAMtyf.dk>
wrote:

> [...]
>fra Fakta til 59,95 for 2,5l. Det dækker glimrende, men jeg kan i sagens
>natur ikke sige noget om langtidsholdbarheden endnu, men jeg melder da

Man bør bygge sine fuglekasser af helt ubehandlet træ.
Jeg har nogle siddende på tredie år, ubehandlede, de sidder fint sammen
endnu. Og fuglene trives så vidt jeg ved, bedst når kasserne ikke er
behandlet med noget.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 13-06-03 15:26

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote in

> [...]
> Jeg har nogle siddende på tredie år, ubehandlede, de sidder fint sammen
> endnu. Og fuglene trives så vidt jeg ved, bedst når kasserne ikke er

Det er rigtigt, men her var der tale om kasser af en hel masse rester fra
en 1 på 2 beklædning, og der var allerede maling på. De blev malet for at
få dem ensartet farvede.

En biologbekendt, som jeg spurgte om netop det med behandlingen, mente ikke
det havde den store betydning, og musvitterne flyttede da også ind en uge
efter at kasserne blev hængt ud.

Fra : Jakob Bock

Dato : 11-06-03 16:41

Lars M. Pedersen skrev:

> [...]
> fra Fakta til 59,95 for 2,5l. Det dækker glimrende, men jeg kan i sagens
> natur ikke sige noget om langtidsholdbarheden endnu, men jeg melder da

Så lang tid burde en fuglekasse også holde helt uden nogen form for
træbeskyttelse.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 13-06-03 15:23

Jakob Bock <jakob.bock@mail.dk> wrote in news:bc7ihg$d0r$1@sunsite.dk:

> Så lang tid burde en fuglekasse også holde helt uden nogen form for
> træbeskyttelse.

Det var også mere selve malingens holdbarhed. Jeg har ubehandlede kasser,
som har hængt meget længere tid.

Fra : jan h

Dato : 11-06-03 17:08

det virker jeg købte det du taler om sidste år og det dækker fint men
hvorlænge?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-06-03 23:38

jan h <hermann.dk@tdcspace.dk> skrev i en
> det virker jeg købte det du taler om sidste år og det dækker fint men
> hvorlænge?
> "Flemming Jørgensen" <flej@fbi.jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

Det er da muligt at det er noget lort, men jeg vil da hellere være til grin,
end male til samme pris som det koster at sætte nye brædder op. Tilsat
smøreolie får man rigelig beskyttelse, sansynligvis bedre.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : John Vedsegaard

Dato : 12-06-03 11:18

> [...]
> end male til samme pris som det koster at sætte nye brædder op. Tilsat
> smøreolie får man rigelig beskyttelse, sansynligvis bedre.

Ja det er rigtigt. Smøreolie har dog den ulempe at man ikke nemt kan male
det over senere. Da det nedsætter vedhæftning og giver gennemslag i de
fleste produkter.

Forresten har jeg engang prøvet med en bil, hver gang den fik skiftet olie
sprøjtede jeg hele undervogn, skærme m.m.
Indtil der sad 2 cm, den rustede aldrig. Det er dog ikke lovligt mere.

John Vedsegaard

---
Udgående post er virusfri