isolering af udhus
Fra : Thomas

Dato : 10-06-03 10:49

Hej,
skal have isoleret et nyt udhus, der er forberedt for det.
Dvs. det er konstrueret så tykke rockwool plader passer ind
mellem udhusets stolper. Spørgsmålene er
1) skal man blot presse rockwool pladerne ind mellem stolperne
og skrue plader over, eller skal der anvendes plastik et sted?
2) Gulvet er støbt i beton. Her planlægger jeg ikke at isolere.
Vil isolering af vægge og loft så være spildt?
3) her er plads til yderligere råd ..
mvh
Thomas

Fra : Keld Nygaard

Dato : 10-06-03 11:07

> 1) skal man blot presse rockwool pladerne ind mellem stolperne
> og skrue plader over, eller skal der anvendes plastik et sted?

Afhængig af hvor tæt yderbeklædningen er, vil det være en god ide at sætte
vindpap mellem skelet og beklædning (Lidt besværligt når først beklædningen
er sat op...)
Mellem isolering og indvendig beklædning skal du have dampspærer der slutter
tæt

> 2) Gulvet er støbt i beton. Her planlægger jeg ikke at isolere.
> Vil isolering af vægge og loft så være spildt?

Nej.

> 3) her er plads til yderligere råd ..

Husk udluftning...

/Nygaard

Fra : Tømreren

Dato : 10-06-03 13:01

> Mellem isolering og indvendig beklædning skal du have dampspærer der
slutter
> tæt

Dog ikke hvis du ikke har varme på i dit nye udhus...

Mvh
Tømreren

Fra : Thomas

Dato : 11-06-03 07:23

Der er ikke varme på i udhuset (lidt solopvarmnning måske - altså ude fra).
Mellem skelet og yderbeklædning er der ikke vindpap, så det der anbefales nu
er blot at indsætte rockwool og skrue indre beklædning over? (ingen
dampspærre)
Bekræft venligst.
Tak,
Thomas

Fra : Tømreren

Dato : 11-06-03 14:32

"Thomas" <sendikkemignoget@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
nu
> er blot at indsætte rockwool og skrue indre beklædning over? (ingen

Hvis det er helt rigtigt,skal der være et vindtæt lag (vindpap) både
udvendigt og indvendigt på isoleringslaget. Det skaber lufttæthed i
konstruktionen og sikrer samtidig, at fugten kan passere gennem
konstruktionen.

Man må ikke op sætte dampspærre i ikke opvarmet bygninger,da de skal kunne
følge udetemperaturen uden at lave kondens i konstruktionen,så du skal som
minimum sætte vindpap på indvendigt og helst også udvendigt.

Mvh
Tømreren