Opsætning af nyt køkken
Fra : Kirsten Skov

Dato : 10-06-03 08:56

Vi skal i den nærmeste fremtid have sat vores nye køkken op.
Vi er ellers udprægede gør-det-selv mennesker.
Men med dette job føler vi, at der vil være nogle finesser og detaljer, som
vi ikke har styr på.
Vi ville gerne finde en til hjælpe med det, og vi så selv kunne lave det
grove.
Vi har hentet elementerne i Tyskland, så der er ikke noget dansk køkkenfirma
involveret.
Er der nogen af jer, der vil kunne hjælpe os med det/ kender en person

Mvh Kirsten
Storkøbenhavn

Fra : Tømreren

Dato : 10-06-03 12:58

> Er der nogen af jer, der vil kunne hjælpe os med det/ kender en person

Jeg tror ikke lige jeg kan sidde her og lære dig med at sætte et helt køkken
op,,og husk på at ved opsætning af et køkken er der ikke plads til en eneste
fejl.... ALT er synligt...(-under sokkel)

Der er en MEGET vigtig ting...soklen.... Den skal være 100% i vatter.
Man sætter altid et køkken op efter bordplade-tegningen,men jeg går ud fra
at du selv skære din plade til bagefter.
1/..samler du din sokkel helt... klodser den op så den er 100% i vatter...
finder ud af hvor der er mest luft mod gulv..tager et andenæb eller lign. og
tegner af mod gulv.. skiller soklen ad igen og skære det overskydende
bort.... samler soklen..

Du vil gøre dig en stor tjeneste i at gå ind i en KVIK forretning og hente
deres "hjemmebygger-guide"... den er god og nem at gå til.

Bare spørg hvis der skulle være noget du er meget i tvivl om...

Mvh
Tømreren

Fra : Kirsten Skov

Dato : 10-06-03 13:30

"Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk> wrote in message

> Jeg tror ikke lige jeg kan sidde her og lære dig med at sætte et helt
køkken

Tak for svaret, men jeg har vist ikke udtrykt mig klart nok.
Det jeg mente, var en proff. som ville komme på stedet (mod betaling) og
hjælpe med detaljerne f. eks tilpasning til væg.
Elementerne bliver stillet på indstillige ben, og det virker ret nemt at gå
til.
Vi har lige fået lagt nyt gulv, så det er i vatter.

Mvh Kirsten

Fra : Tømreren

Dato : 10-06-03 14:05

> [...]

> til.
> Vi har lige fået lagt nyt gulv, så det er i vatter.

Oki.... at det står på ben gør det noget nemmere...
Jeg er selv pt. et "l¤rtested" hvor jeg ikke kunne finde på at lægge så
meget som 1 krone i mesters lomme...(får ret sikkert noget andet 1
August)... men jeg har før anbefalet min gl. mester med stort held....
www.waeber.dk (der er desværre ikke der jeg skal til 1 Aug.)... Den bedste
mester jeg har været hos... bortset fra da jeg var selvstændig....... Ham
er god,kvalitetsbevist,billig og skide rar... (man skulle næsten tro vi
skulle giftes....)
Det nye gulv du har fået lagt er vel ikke et tyndt gulv (Laminatgulv)... så
må der nemlig ikke stå et køkken ovenpå,det skal kunne bevæge sig.

Mvh
Tømreren

Fra : Kirsten Skov

Dato : 10-06-03 14:30

Det er et massivt plankegulv, 28 mm.
Jeg har kikket på din gl. mesters hjemmeside, men jeg forestiller mig bare,
at et firma ikke vil komme ud til småtterier, som det her forhåbentlig
bliver, eller hvis de gør, bliver det til en gevaldig timeløn.

Mvh Kirsten

Fra : Tømreren

Dato : 10-06-03 17:00

"Kirsten Skov" <skov.h@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at et firma ikke vil komme ud til småtterier, som det her forhåbentlig
> bliver, eller hvis de gør, bliver det til en gevaldig timeløn.

Jeg tror de fleste tømrerfirmaer på Sjælland tager ca 270-300,- +moms i
timen.
Nomalprisen på opsætning af et køkken ligger mellem 10 000 og 20 000 +moms.
Du kan jo være heldig at finde en der vil gøre det "orange".. så spare du jo
momsen.
Hvis du selv skal lave det meste af dit køkken,kan du jo klare dig med hjælp
i 1 dag.

Mvh
Tømreren

Fra : Per H

Dato : 10-06-03 20:11

On Tue, 10 Jun 2003 17:59:54 +0200, "Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk>
skrev:

> [...]
>momsen.
>Hvis du selv skal lave det meste af dit køkken,kan du jo klare dig med hjælp

Jeg ville nu aldrig selv sætte køkken op, hvis jeg aldrig havde prøvet
det før. Det er alt for resikabelt, og der ødelægges nemt en masse
dyre ting.

"tænk hvis man slår en flig af pladen til 3000 kr pr meter" uhaaa

Hvis ellers vægge /gulv er i vatter/lod og vinkel, og alt passer,
tager det som regl et par dage for småkøkkener.

Men det kommer alt an på hvilken type der er tale om, og om der nu
også er husket alle stumper. ellers går der meget tid med de småting.

Når jeg sætter køkkener op, får kunden ikke lov til at hjælpe, med
andet end oprydning, og lave kaffe. Så skal jeg nok montere køkkenet,
og tage det ansvar, for det er en forfærdelig masse penge det koster,
så det skal laves pænt, og er man to om det, kan der hurtigt blive
tvivl, hvis der er en fejl et sted.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Albert

Dato : 11-06-03 16:53

> Jeg tror de fleste tømrerfirmaer på Sjælland tager ca 270-300,- +moms i
> timen.
> Nomalprisen på opsætning af et køkken ligger mellem 10 000 og 20 000
+moms.

Jesus, jeg forstår sgu da godt at gør-det-selv feberen raser. 25.000 ! Det
tjener jeg ikke engang på en måned. Hvor lang tid er det lige det skal ta
?!?!

Mvh Albert - der gerne brugte håndværkere, men umuligt ikke kan se
rimligheden i at de skal tjene 3-4 gange mere end alle andre dødelige
mennesker...

Fra : Tømreren

Dato : 11-06-03 17:45

> Jesus, jeg forstår sgu da godt at gør-det-selv feberen raser. 25.000 !
Det
> tjener jeg ikke engang på en måned. Hvor lang tid er det lige det skal ta
> ?!?!

Det lyder af meget,det ved jeg godt,men der er også meget arbejde i at sætte
et stort køkken op og tage et gl. ned..der skal jo også bruges VVS'er og
Elektriker (måske murer).
I et køkken er der ikke plads til en eneste fejl....alt er synligt,så hvis
hr./fru Jensen køber et køkken til 100 000,- kan det blive dyrt at lave fejl
hvis man gør-selv (det dyreste jeg har sat på kostede 370 000,-)

> Mvh Albert - der gerne brugte håndværkere, men umuligt ikke kan se
> rimligheden i at de skal tjene 3-4 gange mere end alle andre dødelige
> mennesker...

Tænk på:
Bilen på værksted... 7-800,- /time
Frisør... 200,-/15 min.
VVS'er 550,-/time
Alle med en 3-4 årig uddannelse

Jeg får som svend 150,- i timen,min mester går ud med en pris på 290,-
Jeg har en firmabil,forsikringer,biltelefon og div værktøj... Mesters
fortjeneste på mig pr. time er ca. 25,-..... det er ikke meget i mine øre..
Hvad laver du og hvad tager din chef for en af dine timer?

Verden ville være et dejligt sted,hvis vi bare kunne bytte arbejdskraft...
men sådan er det desværre ikke.

Mvh
Tømreren

Fra : Per H

Dato : 11-06-03 20:49

On Wed, 11 Jun 2003 18:45:11 +0200, "Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk>
skrev:

>I et køkken er der ikke plads til en eneste fejl....alt er synligt,så hvis
>hr./fru Jensen køber et køkken til 100 000,- kan det blive dyrt at lave fejl
>hvis man gør-selv (det dyreste jeg har sat på kostede 370 000,-)

Dn slår jeg 556000 kr. incl moms.

Men det var alså alt incl.. nyt støbt gulv. granitplade. for over
30000 kr.

De turde heller ikke selv at montere

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Albert

Dato : 11-06-03 21:07

> [...]
> Hvad laver du og hvad tager din chef for en af dine timer?
>
> Verden ville være et dejligt sted,hvis vi bare kunne bytte arbejdskraft...

Sådan ! Godt svaret. Den har du vist fået før den kommentar

Anden tanke. Fik tilbud fra vvs mand på opsætning af radiatorer. Jeg
skulle klare meget af det selv. 9500. Han sagde det ville tage lidt over
en halv dag. Hallo sagde jeg til manden og gik ud og købte alle delene selv
og satte det op. De kostede mig 3100. Jeg ved ikke hvordan man
sammenligner pex, men thermostaterne hed Danfoss osv. Sandsynligvis samme
dele. Det vil sige, at ikke nok med hans timeløn. Jeg skulle også betale
overpris for stumperne ?!?!

nå ok. ikke mere brok herfra men dog et spørgsmål.

jeg vil stadig ikke betale kassen for en fagmand. Men hvis man nu skal have
lavet noget der tager ex 4 mdr. så vil det jo koster KASSEN. Kan man ikke
ansætte en håndværker for en kort periode som alm. ansat ? der er langt
mellem 150 og det din mester tager...

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-06-03 21:50

On Wed, 11 Jun 2003 22:06:46 +0200, "Albert" <No@mail.dk> wrote:

> [...]
>dele. Det vil sige, at ikke nok med hans timeløn. Jeg skulle også betale

Og hvor lang tid brugte du selv på det?

> [...]
>lavet noget der tager ex 4 mdr. så vil det jo koster KASSEN. Kan man ikke
>ansætte en håndværker for en kort periode som alm. ansat ? der er langt

Jo, det kan du sagtens. Med hvad dertil hører af administrativt bøvl
såsom lønudbetaling, afregning af skat på udbetalt løn, lønsumsafgift og
hvad ved jeg. Den tid som bruges på det skal håndværkeren jo også have
tjent hjem igen. Verden er ikke så sort/hvid som man nogle gange kunne
ønske sig.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Tømreren

Dato : 12-06-03 13:33

> [...]
> hvad ved jeg. Den tid som bruges på det skal håndværkeren jo også have
> tjent hjem igen. Verden er ikke så sort/hvid som man nogle gange kunne

Og så skal du også lige købe for en formue værktøj....

Mvh
Tømreren

Fra : Tømreren

Dato : 12-06-03 13:36

> Sådan ! Godt svaret. Den har du vist fået før den kommentar

Ja,, et par gange..

> [...]
> dele. Det vil sige, at ikke nok med hans timeløn. Jeg skulle også betale

Jeg må sige at det lyder lidt dyrt,men jeg kender ikke omstændighederne,,,
meeen en ½ dag til 6000,- lyder vildt

Mvh
Tømreren

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 11-06-03 18:29

"Albert" == Albert <No@mail.dk> writes:

> Mvh Albert - der gerne brugte håndværkere, men umuligt ikke kan se
> rimligheden i at de skal tjene 3-4 gange mere end alle andre dødelige
> mennesker...

Det gør de heller ikke. Når Told&Skat først har været der, er der
noget i retning af en månedsløn på 20-25.000 kr tilbage.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Per H

Dato : 10-06-03 20:15

On Tue, 10 Jun 2003 15:29:45 +0200, "Kirsten Skov" <skov.h@mail.dk>
skrev:

hvorfor kan man ikke sende mail til dig? de kommer retur..
Mvh.
Per Hansen
icq 8212837