hvor skal jeg starte og hvad koster det?
Fra : newsfan

Dato : 09-06-03 17:07

Hej,
Jeg har en 1-værelses lejlighed som efterhånden trænger til en
kærlig hånd:
-Der er malingpletter (hvide) på gulvet her og der
-Den tidligere ejer havde kat og der er kradsemærker på væggene rundt
omkring
Derudover har katten kradset nogle relativt dybe huller nogle steder.
-I gangen er malingen i loftet begyndt at skalle af.

-Skal jeg starte med at fjerne malingpletterne eller kan man nøjes med
at slibe gulvet af - eller skal malingen fjernes først og med hvad ?

-Jeg har købt polyfilla og regner med at dette kan bruges til at udfylde de
huller som den kattens kat har lavet ? Hvis ikke hvad kan man bruge det til
det og skal man fjerne hele tapeten og sætte noget nyt op? Kan man bare male
over tapet?

-Kan man bare male over den maling der skaller af i loftet i gangen? Det kan
godt være det er tapet, men jeg tror det ikke.

Tak for nogle hints jer hajer derude.

mvh
newsfan

Fra : John Vedsegaard

Dato : 09-06-03 22:29

> [...]
kan
> godt være det er tapet, men jeg tror det ikke.

Man starter med at finde ud af om tapetet sidder ordentlig fast... Hvis ikke
skal det renses af. Ellers kan det sagtens overmales.
Loftet i gangen afrenses for så meget maling som muligt, smitter det af
vaskes det også. Malere du det bare over, vil det sandsynligvis skalle endnu
mere.
Polyfilla kan bruges på lofter og vægge, det er ikke egnet til træværk.
Det er ikke nemt at slibe gulvet selv, men heller ikke umuligt. Du kan leje
en maskine til dette.

Malemester John Vedsegaard
http://home19.inet.tele.dk/taform/

---
Udgående post er virusfri

Fra : newsfan

Dato : 10-06-03 16:50

tak skal du have. Jeg skal lige høre hvad man kan bruge for at
rense tapetet af? varmt vand, eller skal man benytte et bestemt
stykke stof til det?

cg

Fra : John Vedsegaard

Dato : 11-06-03 11:34

"newsfan" <farmer_joe41@REMOVEMEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> tak skal du have. Jeg skal lige høre hvad man kan bruge for at
> rense tapetet af? varmt vand, eller skal man benytte et bestemt
> stykke stof til det?

Koldt vand og en spartel.

Du skal bare give det masser af vand, det må ikke blive tørt.

John

---
Udgående post er virusfri

Fra : newsfan

Dato : 11-06-03 15:52

Jeg har fundet ud af, at tapetet faktisk er i store aftagelige laser nogle
steder.
Ser ud som om, at jeg bliver nødt ti lat hive tapetet af der så....