Konkurence I silkeborg
Fra : Falk

Dato : 11-06-03 21:33

Går med tankerne samt pengene til at starte en netcafe som modstander til
den nuværende ... men det svært at forstå hvordan et "firma" som deres kan
køre uden at blive opdaget... når jeg tænker netcafe tænker jeg 20 computer
som selvfølgelig har de nødvendig licenser til styresystem samt spil... Og
der kommer så problemet... Når jeg vil køre en foretning efter lov og regler
er det svært at konkurrere mod en netcafe som kun køber 2-3 licenser af være
spil, samt styresystem...
efter et par besøg og snakken med ansat kan man jo se at de daværende spil
samt styresystemer er installeret på samlige pc, hvilket ikke er ulovligt på
spille siden men ved styresystemet er det... Men så når De har 15 gæster som
sidder samme spil med 2-3 licenser...
Hvad skal en ærlig mand gør... melde eller lade det ske... og dermed opgive
sin drøm...

Falken >> Silkeborg <<

---

Fra : Lars Funck

Dato : 12-06-03 07:00

"Falk" <falkfjern@dahlsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

som
> sidder samme spil med 2-3 licenser...
> Hvad skal en ærlig mand gør... melde eller lade det ske... og dermed

Hej Falk

Indenfor spilbranchen er det velkendt at netcafeer hyppigt kan nøjes med ét
eksemplar af selv meget populære titler.

Der er muligheder for at sætte ind og rette den fejltagelse hos cafeen at én
licens er nok til at køre en cafe med 30 maskiner. Blandt andet har
udgiverne af spillene mulighed for at kigge forbi og tage en snak med
ejeren.

Evt. kan du ringe til mig på 70 22 98 25 og få en snak om hvad der skal
gøres. Jeg kan godt forstå, at du synes det er bittert, det er svært at
konkurrere med folk der ikke er belastet af de samme omkostninger som os
andre :)

MVH

Lars