PHP4: GLIBC_2.0 not defined fejl [PHP4,My~
Fra : Kasper Kristensen

Dato : 11-06-03 10:01

Hej NG.

Jeg kæmper en brav kamp for at få MySQL til at virke sammen med PHP under
Redhat 9.

Jeg har kogt det ned til at når jeg starter php med /usr/bin/php får jeg
følgende warning:

PHP Warning: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php4/mysql.so' -
/usr/lib/libmysqlclient.so.10: symbol errno, version GLIBC_2.0 not defined
in file libc.so.6 with link time reference in Unknown on line 0

'/usr/lib/php4/mysql.so' findes vel at mærke.

Hvad i alverden går der galt? glibc er installeret, men skal den
up/downgrades eller hvad. Jeg er meget meget lost.

Håber ikke jeg er off-topic da jeg mere tror det har noget at gøre med min
Linuxinstallation/opsætning end med PHP/MySql som sådan.

Mvh.

Kasper

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 11-06-03 10:15

Kasper Kristensen wrote:
> Hej NG.
>
> Jeg kæmper en brav kamp for at få MySQL til at virke sammen med PHP under
> Redhat 9.

Har du brugt standard installation af httpd/mysql/php fra redhat cd'erne?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 11-06-03 12:00

> Har du brugt standard installation af httpd/mysql/php fra redhat cd'erne?
>
> Mogens

httpd og php er dem som blev installeret sammen med Redhat, men MySQL
downloadede og installerede jeg selv bagefter fra deres rpm'er.

Jeg valgte dog Database server optionen under Redhat installationsmenuen, så
de undrede mig egentlig lidt at der ikke var MySQL.

Mvh

Kasper

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 11-06-03 12:16

Kasper Kristensen wrote:

> httpd og php er dem som blev installeret sammen med Redhat, men MySQL
> downloadede og installerede jeg selv bagefter fra deres rpm'er.

- og du er sikker på, at den udgave af mysql passer sammen med den
php, du har installeret?

For mig virkede det umiddelbart, hvis man installerer httpd, php,
php-mysql og mysql fra RH9 cd'erne.

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 11-06-03 12:30

> - og du er sikker på, at den udgave af mysql passer sammen med den
> php, du har installeret?

Nej jeg downloadede og installerede bare den nyeste version fra mysql's
hjemmeside.

> For mig virkede det umiddelbart, hvis man installerer httpd, php,
> php-mysql og mysql fra RH9 cd'erne.

Jeg tror jeg prøver at afinstallere mysql og geninstallere den som følger
med RH9

Kasper

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 11-06-03 13:19

> Jeg tror jeg prøver at afinstallere mysql og geninstallere den som følger
> med RH9

Det virkede. Afinstallerede alt mysql-relateret og geninstallerede det fra
RH9 cd'en. Dog med en enkelt undtagelse: libmysqlclient.so.10 måtte
installeres fra MySQL-Shared...rpm som ikke lå på CD'en. Egentlig mærkeligt
da den er nødvendig.

Det er åbenbart en dårlig ide at installere den nyeste mysql sammen med den
php som følger med RH9

Tak for hjælpen.

Kasper.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 11-06-03 13:29

Kasper Kristensen wrote:
> [...]
> RH9 cd'en. Dog med en enkelt undtagelse: libmysqlclient.so.10 måtte
> installeres fra MySQL-Shared...rpm som ikke lå på CD'en. Egentlig mærkeligt

Den har jeg da:

$ locate libmysqlclient
/usr/lib/mysql/libmysqlclient.so.10.0.0
/usr/lib/mysql/libmysqlclient.so.10
/usr/lib/mysql/libmysqlclient_r.so.10.0.0
/usr/lib/mysql/libmysqlclient_r.so.10
/usr/lib/mysql/libmysqlclient.a
/usr/lib/mysql/libmysqlclient.so
/usr/lib/mysql/libmysqlclient_r.a
/usr/lib/mysql/libmysqlclient_r.so
$ rpm -qf /usr/lib/mysql/libmysqlclient.so.10.0.0
mysql-3.23.56-1.9

- er "/usr/lib/mysql" med i /etc/ld.so.conf ?

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 11-06-03 14:11

> Den har jeg da:

Jeg måtte installere den fra en downloaded rpm som hed MySQL-shared...

> - er "/usr/lib/mysql" med i /etc/ld.so.conf ?

Ja.

Mon ikke hele rodet skyldes at jeg har fået lavet ged i mine versioner fra
starten af? Jeg har sikkert haft en mærkelig kombination af nye og gamle
versioner af PHP/MySQL...

Men hovedsagen er at det virker nu.

Kasper