Skærme
Fijala 3554
ACER 732
Fra : Mathias

Dato : 11-06-03 09:32

Jeg har lige fået en 732 + en Viewsonic VP171b på prøve. Umiddelbart er der
ikke nogen forskel hvad billedkvaliteten angår, med der er dog fordele og
ulemper ved begge.
ViewSonicen er langt mere fleksibel hvad indstillingsmuligheder angår. Den
kan bl.a. justeres i højden, samt skærmen kan drejes 90 grader, så den står
på højkant, faktisk ret dejligt, når man sidder i Word, eller bare surfer.
Jeg må dog sige at denne skærms konstruktion virker noge mere plastikagtigt
end Aceren, som også har et federe design.

På ViewSonicen kan brightness og kontrast skrues noget højere op end Aceren.
Er det et tegn på bedre kvalitet?

Desuden er der også mulighed for i OSD menuen at instille om man bruger
Analog eller digital indgangen. Dette giver sig udkast i at skærmen ikke
står også søger de forskellige indgange igennem inden den finder et signal,
ligesom den gør ved Aceren.
Er der nogle der ved om det kan undgås på Aceren? Jeg kan ikke finde det i
menuen.

Jeg synes at have været rimelig heldig da begge skærme er uden
pixelfejl....dejligt at det ikke er ud fra dette punkt jeg skal træffe mit
valg.

En sidste ting: Aceren har tilsyneladende ikke nogen problemer med at finde
DVI signalet fra mit GForce 3 kort, og billedet står også fint. Dog er det
nogle gange som om den et kort tidspunkt mister forbindelsen. Herefter søger
den efter et signal, og vupti. Billedet kommer igen.

Dette problem opstår imidlertid ikke på Viewsonicen, hvilket tyder på at der
hverken er problemer med mit grafikkort eller driveren dertil.

Håber nogle kan give mig et svar.

På forhånd tak

--
Venlig hilsen