Nibler
Fra : Lyrik

Dato : 08-06-03 13:35

Da så mange har hørt og talt om Nibler den fyrede katolske præst, men få
set og hørt ham, så har jeg lagt et stykke af hans pinsegudstjeneste, fra i
formiddags, i Baptistkirken på Odinsvej i Lyngby ud på nettet.
Få en smagsprøve på ham her (ca. 3 megabyte som kan højreklikkes og
downloades):
http://lyrik.homepage.dk/film/nibler.WMV

Baptisterne synes at han er et friskt indslag. Det synes jeg også.

Hilsen
Jens Erik Bech

Fra : erik larsen

Dato : 08-06-03 13:53

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> downloades):
> http://lyrik.homepage.dk/film/nibler.WMV
>
> Baptisterne synes at han er et friskt indslag. Det synes jeg også.

Du må undskylde, men hvad mener du der er friskt ?det eneste jeg ser er en
udklæt mand der sælger "kejserens nye klæder". Men du kan måske fortælle mig
noget jeg ikke forstår, som hvordan formidler han Guds herlighed
velsignelser og kraft til helbredelse, forløsning og et lykkeligt liv ??

Erik L

Fra : Lyrik

Dato : 08-06-03 23:05

"erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget jeg ikke forstår, som hvordan formidler han Guds herlighed
> velsignelser og kraft til helbredelse, forløsning og et lykkeligt liv ??

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det behøver ikke at være svært at se kvaliteter hos andre.
Alle mennesker har kvaliteter. Kristne har fået tildelte talenter, både dig
og Nibler.
Vi er Guds husholdere, ansat af Gud. Han er arbejdsgiveren, vi, hans
ansatte. Der må ikke være kiv og misundelse på en arbejdsplads. Endvidere er
det arbejdsgiveren som afgør værdien og lønnen for medarbejderne.
Som medarbejder kan jeg kun give en ufyldestgørende vurdering af hvordan
arbejdsgiveren vil vurdere Nibler.
Du mener at han skal stå til regnskab for dig, og at jeg skal oprulle alle
hans kvaliteter.
Jeg kan kun sige, at han er meget anderledes end dig og mig, og at han kan
noget som vi ikke kan.
Han har holdt sit fokus på Herren og hans gerning i over tredive år og ikke
ladet sig aflede af at skulle tækkes nogen kone. Ganske som Paulus.
Han har i mange år arbejdet i marken for udstødte og hjemløse.
Han har aflastet en udstødt moder ved at tage hendes søn som plejebarn. Han
har med egne hænder bygget inventar til kirken og rengjort den. Han har
prøvet at inspirere vanekristne til at forny deres sind omkring døde
ritualer.
Til pinsegudstjenesten lagde han hænder på hver enkelt og nedbad Helligånden
over dem. Således videregav han den apostolske succession som han selv har
modtaget i den historiske kirke, der i lige linie har videregivet den fra
apostlenes dage.
Han talte om Helligåndens kraft som forklarende og noget der fik folk til
at FORSTÅ evangeliet ved den første pinse, og udtrykte sin tvivl overfor den
uforståelige glossolali der behersker de moderne pinseudøvere.
Han kørte en kræftsyg moder til hospitalet og foregøglede hende ikke en
mirakuløs helbredelse.
Han er en kraftfuld jordisk gerningernes gører og ikke en selvfed fantast.

Hilsen
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-03 06:21

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message

> [...]

> Det behøver ikke at være svært at se kvaliteter hos andre.
> Alle mennesker har kvaliteter. Kristne har fået tildelte talenter, både
snip
> Han kørte en kræftsyg moder til hospitalet og foregøglede hende ikke en
> mirakuløs helbredelse.
> Han er en kraftfuld jordisk gerningernes gører og ikke en selvfed fantast.

Jeg meldte mig ind i hans menighed for at støtte et sundt lille
fornyelses-oprør mod en rigelig forstenet - men ellers ret god kirke - den
katolske, som jeg længe før var skiftet til.
Da jeg så at Niblers oprør var uden ordentlig jordforbindelse og han ikke
kunne nå frem til kompromis, lagde jeg det på is.
Hveranden TV-speaker er "frisk".
Iscenesat medlidenhed mod kræftsyge og flygtninge, er ikke mangelvare.
Dejligt at han har fundet nogen han matcher - er han stadig katolik?
Katolikker smider jo ikke ud fordi man flirter med en konkurrent - de er
tolerante og ikke usikre, de anser sig for KirkEN.

Fra : erik larsen

Dato : 09-06-03 07:14

> [...]
> Det behøver ikke at være svært at se kvaliteter hos andre.
> Alle mennesker har kvaliteter. Kristne har fået tildelte talenter, både

Et godt svar der ikke fortæller en skid om ham ??

> [...]
> det arbejdsgiveren som afgør værdien og lønnen for medarbejderne.
> Som medarbejder kan jeg kun give en ufyldestgørende vurdering af hvordan

Det er meget nemt at finde ud af om en mand er sendt af Gud, fordi er han
sendt af Gud vil Gud også stadfæste hans vej med under og tegn ved
Helligåndens sammenarbejde. Heb 2 v 1-4.
Apg 2 v42 De holdt fast ved apostlenes lære og fællesskabet, ved brødets
brydelse og ved bønnerne. v43 Hver og én blev grebet af frygt, og der skete
mange undere og tegn ved apostlene.

> Du mener at han skal stå til regnskab for dig, og at jeg skal oprulle alle
> hans kvaliteter.

Ikke lige til regnskab for mig, men for dem han forfører

> [...]

> har med egne hænder bygget inventar til kirken og rengjort den. Han har
> prøvet at inspirere vanekristne til at forny deres sind omkring døde

Det er der mange der har gjort uden Gud,

> [...]
> modtaget i den historiske kirke, der i lige linie har videregivet den fra

Jens Garnfelt nedbeder også Helligånden ned over sine tilhører, det betyder
ikke de får Helligånden. Enhver kan lægge hænder på andre, men kun Gud kan
give Helligånden, frelsen og helbredelse.
Men får de han lægger hænder på Helligånden er resultatet klart, de vil
rande rundt som på den første pinsedag og tale i nye tunger, for Gud er den
samme i går i dag og til evigt tid, ikke ??

> [...]
> mirakuløs helbredelse.
> Han er en kraftfuld jordisk gerningernes gører og ikke en selvfed fantast.

Det er ved det himmelske en præst skulle formidle og ikke det jordiske

Erik L

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-03 14:51

> [...]
> downloades):
> http://lyrik.homepage.dk/film/nibler.WMV
> Baptisterne synes at han er et friskt indslag. Det synes jeg også.

Trist at ingen kunne mægle, så han kunne blive som præst i den katolske
kirke.
Der er meget hak og mest messe på lydfilen du lægger frem.
Hvis han sagde noget nyt du kan nedkorte i tekst, er jeg interesseret.

Jeg søgte at bakke ham op, for individualisme er principielt værd at støtte,
men det var et tabt slag og afgørelse var sket i Rom.
Hvormange kan baptiserne samle til en højmesse?

Fra : Lyrik

Dato : 08-06-03 23:17

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
støtte,
> men det var et tabt slag og afgørelse var sket i Rom.
> Hvormange kan baptiserne samle til en højmesse?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

Med hensyn til indhold, så se mit svar til Erik.
Niblers problem er, at han uden at gøre sig det klart er Reformkatolsk.
Reformkatolicismen findes ikke mig bekendt repræsenteret i Danmark, hvorimod
den er udbredt i USA.
Det han skulle gøre IMHO, er at opstarte den første danske reformkatolske
menighed.
Med hensyn til Rom kan jeg kun sige at havde Nibler været pave, så havde
katolikkerne ikke alene fået en bedre pave, men han ville ikke have
behandlet den teatralske polak så dårligt efter et langt livs tjeneste, som
denne har behandlet ham.
Til det sidste kan jeg sige at de ikke var ret mange, måske 20, men at jeg
på forespørgsel fik at vide at de var 150 tilsluttet kirken.
Det bekymrer dem ikke. De har et meget familiært samvær med de samme
ansigter årti efter årti. De har en stærk spejderbevægelse.
Masser af kaffe, masser af hygge, masser af udflugter og lejrture. Masser af
u-krævende afslappet samvær.
Masser af plads til andre.

Hilsen
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-03 06:23

> [...]
> ansigter årti efter årti. De har en stærk spejderbevægelse.
> Masser af kaffe, masser af hygge, masser af udflugter og lejrture. Masser

Ja, man begejstres let ved det som selvhjulpne kirker kan opnå.
Skatteforkælelsen til folkekirken gør umådelig skade.

Fra : Lyrik

Dato : 09-06-03 16:05

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> Der er meget hak og mest messe på lydfilen du lægger frem.
> Hvis han sagde noget nyt du kan nedkorte i tekst, er jeg interesseret.
++++++++++++++++++++++++++++++++++

OK nu har jeg sat en FTP op hvor jeg fremover vil lægge film til download
tryk på linket:
ftp://lyrik:news@212.242.144.110/

Og du og andre er inde.

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 10-06-03 20:33

> [...]
> Der er meget hak og mest messe på lydfilen du lægger frem.
> Hvis han sagde noget nyt du kan nedkorte i tekst, er jeg interesseret.

Gå ind på min ftp:
ftp://lyrik:news@212.242.144.110/

-og hent Vatikanets kommentar til Niblers fyring som *.wma lydfil

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 10-06-03 20:57

> -og hent Vatikanets kommentar til Niblers fyring som *.wma lydfil
>
> Jens
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Den egentlige årsag til Niblers fyring er vel at han trækker ritualerne ind
i nutidsbelysning, samt at han giver nadver til hvem som måtte ønske det og
ikke som biskoppen ønsker kun at lade katolikker få nadveren.

Selve det at kunne have nadverfællesskab med andre kristne samfund er en
nøgle i den økumeniske samlingstanke. Nemlig fælles syn på dåb og nadver
eller i hvert fald fællesskab om dåb og nadver.
Skægt nok ønsker katolikkerne at kristne skal være ét og at det at give
nadver til fraktionerne i deres øjne vil virke splittende! Hvorimod
fraktionerne ønsker at samle de kristne og derfor føler at fælles nadver er
et skridt til en samling og et fællesskab!
Katolikkernes vægring bunder i transsubstantionsdogmerne, hvor brødet er et
stykke af Jesu kød, en legemsdel, som efter nadveren opbevares i et specielt
skab, som man bøjer sig imod og viser ære.
Man vil ikke bøje dette særstandpunkt.
Det behøvede de heller ikke, jeg har da selv fået nadver hos Nibler uden at
forstyrre den der var i skabet.

Det groteske er at den gammeldags indstillede polske pave ser bort fra
andet vatikankoncil som gav visse forhåbninger om en demokratisering. Han
har derimod fornyet autokratiet og samlet magten hos sig selv og sin
ledelse. Dette er en torn i øjet på de vesterlandske gejstlige som i deres
hverdag er vandt til demokrati, og som havde sat næsen op efter en
demokratisering af kirken.

Historien gentager sig og påviser at Luthers Reformation ikke alene var
vigtig på hans tid, men at en reformation i dag er lige så vigtig.
Reformation imod-topstyring og autokrati og for medindflydelse og demokrati.
Når den nuværende pave forsvinder kan demokratiseringsprocessen ikke mere
standses.

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 10-06-03 21:33

> [...]
og
> ikke som biskoppen ønsker kun at lade katolikker få nadveren.

Alle kan gå ind fra gaden og få nadver, og ingen spør om de er katolikker
eller ekskommunikerede og når ekskommunikerede torturbødler i Argentina ikke
får nadver, så er det nok ikke fordi de frygter at præsten ville afvise dem.

> Selve det at kunne have nadverfællesskab med andre kristne samfund er en
> nøgle i den økumeniske samlingstanke. Nemlig fælles syn på dåb og nadver
> eller i hvert fald fællesskab om dåb og nadver.

De er smarte , papisterne. Protest-freaks brød ud og tænkte kun 500 år ud i
fremtiden.
Den evige kirke tænkte længere og sagde "la dog barnet" - i 2000-tallet blir
alle Grosbøll-½ateistiske og så er alt et fedt og så vil alle søge den store
evige katolske kirke, og protestantpjattet vil gå i sig selv.
I hundred år har katolikkerne været mindre gerningsretfærdige end
DK-lutherdom.
Hvilke salgsargumenter har afvigerne.
De glider tilbage i moderdyret, og det ved de og derfor har de alt at tabe
og intet at vinde ved det der poppede økumenisk-trip.

> [...]
> Man vil ikke bøje dette særstandpunkt.
> Det behøvede de heller ikke, jeg har da selv fået nadver hos Nibler uden

Ingen katolik tror at plantekulhydrat i brød bliver til menneske-protein -
ligesom alle danskere tænker som Grosbøll, selvom nogle få har muret sig
inde i et skuespillerhjørne hvor de ikke kan indrømme det.

Paven "undsklder" korstog og kolonialisme.
Som om korstog var angreb - det var forsvar.
Men paven har brug for at komme i medierne og vise modernitet, så skidt med
at "kun sindsyge siger undskyld"(Emerson).

Fra : Lyrik

Dato : 11-06-03 00:12

> Alle kan gå ind fra gaden og få nadver, og ingen spør om de er katolikker
> eller ekskommunikerede ................klip
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ja de kan "snyde" sig til nadver, men de kan ikke få den retmæssigt!
Om de der ikke kan få den blev Biskop Czeslav Kozon spurgt:
'Hvorledes er Biskoppen i øvrigt i stand til at se på folk, om de er
katolikker, skilte og/eller gengifte og må modtage den hellige kommunion?
Biskoppen svarede, at han naturligvis ikke altid kan se dette, men han havde
oplevet et eksempel under en firmelse, hvor et ungt menneske havde prøvet at
'snuppe' hostien, hvor han så ikke ville give nadveren til den pågældende.'
klip fra:

http://www.veok.dk/arkiv/kozon.htm

++++++++++

Så ikke alene må protestanter i blandede ægteskaber ikke modtage katolsk
nadver, det må skilte og gengifte heller ikke!

Hvad siger du til det?

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 11-06-03 00:17

> [...]

> fremtiden.
> Den evige kirke tænkte længere og sagde "la dog barnet" - klip
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Gud Fader bevare os!
Papisterne smarte! Er de også så smarte at de kan se at de katolske lande
spiller anden violin i 2003 og at hele verden går mod medindflydelse og
demokrati, mens de som hylder den stærke mand og hans autokratur lige så
stille smuldrer væk?
At selve pavestolen og kardinalvældets kongedømmeagtige system er en
anakronisme?

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 11-06-03 08:46

> [...]
> stille smuldrer væk?
> At selve pavestolen og kardinalvældets kongedømmeagtige system er en

Ja, det har du ret i. Men er man "underdog", tør man ikke give kortsynede
fordele fra sig.
Helt ligesom muslimer satser alt på vold- Det er det eneste de kan og har
evne for og derfor tør.

Men nu viser det sig med ateisme-spredning at opdelingen i stridbare
protestant-sekter skader de nordeuropæiske kirker, for når eukomeni, så
lander de dovne i den største kirke, dvs den katolske.

Anden violin-spil kom efter 1588 - bedre skibsfart og industri i Nord lå i
kortene Germaner tævede romere og middelhavsområdet lærte så meget af
vikingekultur, som vi af dem. Men skriftsprog opreklameres., jvf følgende

" Ja, jeg er jøde, og da de højtærede herrers forfædre var brutale vilde i
et ukendt land, var mine præster i Salomons tempel.
Benjamin Disraeli

Fra : Lyrik

Dato : 10-06-03 21:53

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Gå ind på min ftp:
> ftp://lyrik:news@212.242.144.110/

Adressen burde nok rettelig være:
ftp://news:lyrik@212.242.144.110/

Hvis en af jer prøver kunne han så ikke lige fortælle på:
lyrik@heaven.dk om det virker? Og hvilken en af dem der virker.

På forhånd tak
Jens