så er der møde på Kristent Center Nordfyn ~
Fra : OZ5vib Børge

Dato : 04-06-03 21:41

Møde med Pastor Jens Garnfeldt - Torsdag aften den 12 juni i KCN kl. 19.00

Pastor Jens Garnfeldt er tidligere elev fra "Livets Ords" bibelskole i
Sverige, som en af de første fra Danmark.
Opholdet på bibelskolen i Sverige blev et vendepunkt i Pastor Garnfeldt´s
liv og hans forhold til Jesus.

Pastor Garnfeldt har en meget stærk undervisning der udfordre dig som
kristen, men samtidig virker opbyggende for din personlige tro.
Pastor Garnfeldt har mange kundskabsord til Guds menighed og helbredelsens
nådegave er i funktion. Pastor Garnfeldt underviser en del i andre lande og
taler ofte til meget store forsamlinger.

Mød op til denne helt særlig aften i Kristent Center Nordfyn og find ud af
hvad Gud har netop til dig.

Pastor Jens Garnfeldt taler i Kristent Center torsdag den 12. juni kl. 19.00

Alle er velkommen

Se mere fra KCN på:
http://www.kristentcenternordfyn.dk

--
Hej fra Børge.
http://www.nydheder.subnet.dk/

---

Fra : jørgen

Dato : 04-06-03 23:32

"OZ5vib Børge" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Pastor Garnfeldt har en meget stærk undervisning der udfordre dig som
> kristen, men samtidig virker opbyggende for din personlige tro.

Garnfeldt prædiker fremgangsteologi.
Mange kristne (incl. mig selv) mener det er vranglære, og at forkyndelsen
tillige kan have skadelige eftervirkninger.

Læs mere på :

http://www.dci.dk/da/mtrl/index-livets_ord.html

jørgen.

Fra : erik larsen

Dato : 05-06-03 01:13

> [...]
og
> taler ofte til meget store forsamlinger.

Hvis pastor (hvad han ikke er) Garnfeldt har, som han prediker, fået Guds
kraft ved/gennem Helligåndens dåb, hvad ligger så til grund for at han ikke
kan gør de mirakler ved Guds kraft som Jesus gør ????

> Mød op til denne helt særlig aften i Kristent Center Nordfyn og find ud af
> hvad Gud har netop til dig.
>
> Pastor Jens Garnfeldt taler i Kristent Center torsdag den 12. juni kl.
19.00

Jens Garnfeldt er aldeles ikke Pastor.

Erik L

Fra : bjarne@karecki.com

Dato : 06-06-03 10:53

Pastor eller pastoriseret

Hvis man hænger sig i en teologisk uddannelse med præstekrave og kjole,
for at måtte kalde sig pastor, tror jeg man misser pointen i hvervet at
være pastor. Pastor er en hyrdefunktion og Biblen fortæller ganske klart
om dette. Og jeg er sikker på at for 2000 år siden fik man ikke en
teologisk uddannelse får at være præst/Pastor i en menighed.

Læs evt Kolosenserne 4 :15 "Hils brødrene i Laodikea, og hils Nymfa og
menigheden i hendes hus"
Her er det en kvinde der har en menighed/kirke i hendes hus! Hun er
Hyrde/Præst for de mennesker der kommer i hendes hus. Hun er deres
underviser og lære!?

Paulus skriver til Timotius om hvad det kræver for en
menighedsleder/pastor, at have et sådant hverv. Der står ikke noget om at
de skal have en 4 årig uddannelse...

Jeg er direktør! Jeg er Præst i eget hus. Jeg har ikke en teologisk
uddannelse og heller ikke en direktøruddannelse....

Jens Garnfeldt ER Pastor.

Med hensyn til det med at gøre mirakler er det ikke en automat matrækker
kaffe/mirakler i! Helligånden virker gennem mennesker når Helligånden
tilskynner mennesker til det. Det er IKKE mennesket der bestemmre over
Helligånden og bestemmer hvornår der skal trækkes et mirakkel.
Jens udfører også mirakler i Jesu navn. Men ikke på komando! eller når vi
syntes det, men alen på Jesu/Helligåndens foranledning.

\Ô/ bjarne

Fra : erik larsen

Dato : 06-06-03 21:18

<bjarne@karecki.com> skrev i en meddelelse news:bbpo94$qo3$2@sunsite.dk...
> [...]

>om dette. Og jeg er sikker på at for 2000 år siden fik man ikke en
>teologisk uddannelse får at være præst/Pastor i en menighed.

Nej du har ret, for 2000 år siden fik man et kald der var stadfæstet af Guds
selv med mirakler og sande profitier. Mirakler er blevet væk i Jens G.
forkyndelse og hans kald er ikke stadfæstet af Gud.

> [...]
>Her er det en kvinde der har en menighed/kirke i hendes hus! Hun er
>Hyrde/Præst for de mennesker der kommer i hendes hus. Hun er deres

Hvad har Kolo 4,15 med Jens G. at gøre, foruden en dum undskyldning for at
retfærdigøre hans selvpåtaget forkyndelse fra Herlighedsteologien, Ånden der
bor i et legeme og har en sjæl idioti og hans nu fortiede JDS-lærer ????

Intet af det er Bibelsk forkyndelse, slå selv op i Bibelen

>Paulus skriver til Timotius om hvad det kræver for en
>menighedsleder/pastor, at have et sådant hverv. Der står ikke noget om at
>de skal have en 4 årig uddannelse...

Nu taler Paulus slet ikke om Pastore og har sikkert aldrig hørt ordet, så
hvor vil du hen med dinne bibelcitater ????

>Jeg er direktør! Jeg er Præst i eget hus. Jeg har ikke en teologisk
>uddannelse og heller ikke en direktøruddannelse....

Tillyke med stillingen den har du nok selv tjent dig til ved hårdt arbejde,
men man kan som du siger ikke læse eller arbejdte sig til en stilling som
den der viderebringer Guds Ord, men man kan heller ikke halde sig noget man
ikke er, f.eks. har LO mange profeter blandt deres "Pastore" landet over og
en ting har profeterne til fældes, de er falske og profitere ikke sandheden.
Dem er Jens G. også blandt. (undersøg selv sagen)

>Jens Garnfeldt ER Pastor.

Han er en ulv i fåreklæder og langt fra sandheden, Pastor bliver han aldrig
for Gud eller Guds fåreflok.

> [...]
>Jens udfører også mirakler i Jesu navn. Men ikke på komando! eller når vi
>syntes det, men alen på Jesu/Helligåndens foranledning.

I LO-regi påstår man at de har fået Helligåndens kraft til frit at bruge
når de bare tror; det forkynder Jens G. selv.

Erik L

\Ô/ bjarne

Fra : erik larsen

Dato : 06-06-03 22:02

"erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

der
> bor i et legeme og har en sjæl og så hans nu fortiede JDS-lærer ????

herunder er en fadæse i KBCs bibeltræning og herlighedslæren, et Guds skabt
menneske består af ånd, sjæl og legeme, men herlighedslæren har et andet syn
på mennesket og det Åndelig bliver i deres herlighedslærer det førende og
primære på samme måde som det åndelige er det primære i hinduismen og i
budaismen. I de nævnte religioner gør man sig selv til Åndelige væsner der
besider Åndelig kraft og kan udføre Åndelige helbredelser osv.

fra KBCs hjemmeside;
'Gud er Ånd, og de som tilbeder Ham, skal tilbede i ånd og sandhed',
(Joh.4:24). Mennesket er også et åndeligt væsen, som ejer en sjæl og bor i
et legeme. En ånd er ikke uvirkelig eller abstrakt men det meste virkelig
der findes. Den åndelig verden er den mest virkelig verden. Mennesket er
unikt blandt Guds skabninger, som den eneste der færdes lovligt i både den
åndelig og den fysiske verden. Derfor måtte Jesus fødes af jomfru Maria
(Joh.10:1)

Erik L