åben nyt vindue
Fra : Dennis Leuring

Dato : 29-03-01 16:47

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette script ?

Den index side jeg lægger dette script ind på, åbner et nyt vindue. Mit
problem er, at det åbner i baggrunden.
Hvordan får jeg det til at på åbne den nyt side forrest ?

Det script jeg leger med er følgende:

<script language="JavaScript">
<!-- Hide script from older browsers
if(navigator.appName.indexOf("ahaa")==-1) {

myWin = open('',
'winin','toolbar=0,menubar=0,scrollbars=0,status=0,resizable=0,width=480,hei
ght=125');
myWin.blur();
myWin.location = 'http://www.joesvartoons.com';
var shut=true;
}
// end hiding contents -->
</script>

På forhånd tak!
Riddler

Fra : Henning Michael Olse~

Dato : 29-03-01 17:13

Dennis Leuring wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> problem er, at det åbner i baggrunden.
> Hvordan får jeg det til at på åbne den nyt side forrest ?

&gt; if(navigator.appName.indexOf("ahaa")==-1) {
&gt;
&gt; myWin = open('',
&gt;
'winin','toolbar=0,menubar=0,scrollbars=0,status=0,resizable=0,width=480,hei
&gt; ght=125');
&gt; myWin.blur();
&gt; myWin.location = 'http://www.joesvartoons.com';
&gt; var shut=true;
&gt; }
&gt; // end hiding contents -->
> </script>
>
> På forhånd tak!
> Riddler

Selvfølgelig åbner det bagest, det beder du jo om i dit script med
MyWin.blur().

Mvh

Henning Michael Olsen

Fra : Dennis Leuring

Dato : 29-03-01 18:11

[...]

if(navigator.appName.indexOf("WebTV")==-1) {

myWin = open('',
'winin','toolbar=0,menubar=0,scrollbars=0,status=0,resizable=0,width=480,hei
ght=125');
myWin.Open();
myWin.location = 'http://www.2me.dk';
var shut=true;
}
> [...]

På forhånd tak!
Riddler

> Selvfølgelig åbner det bagest, det beder du jo om i dit script med

Tak for det, man hvad gør jeg så ? Jeg er ikke inde i script koderne.
Jeg har fundet ud af at jeg ikke bare kan fjerne den linie.

Mvh
Riddler

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-01 17:28

Thu, 29 Mar 2001 17:47:11 +0200, skrev "Dennis Leuring"
<riddler@privat.dk>:

>Den index side jeg lægger dette script ind på, åbner et nyt vindue. Mit
>problem er, at det åbner i baggrunden.

Brug det her simple istedet for:
<script>
<!-- START HIDE
window.open("http://www.joesvartoons.com","SS5","top=202,left=175,width=480,height=125");
// STOP HIDE -->
</script>

top og left indikerer, hvor på skærmen popupvinduet skal åbnes, vil du
bare have oppe i venstre hjørne, så er det bare at slette det.

Har du brug for popupvinduer, så vil jeg da tillade mig at reklamere
for min hjemmeside (se signatur) under webdesignhjælp/popup, der er en
del eksempler på popupvinduer.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Dennis Leuring

Dato : 29-03-01 19:16

> [...]

> Knud
> --
> som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...

Jeg takker mange gange få hjælpen. "Hvorfor opfinde den dybe tallerken 2
gange"

Riddler