Problemer med layers i netscape
Fra : Neo.dk

Dato : 29-03-01 11:20

Hej Alle

Jeg er ved at lave en lille "simpel" side med nogle links på.

Mit problem er følgende:

Ved MouseOver skal logoet for det tilhørende link vises, og ved MouseOut
skal det fjernes igen, jeg har valgt at bruge layers til dette og det
fungerer fint i explorer, men i netscape vises layers i toppen af siden og
ikke det sted jeg vil have det - hvad gør jeg galt ?.
Hvis der er nogen "derude" der har mod på at prøve kræfter med dette problem
er her lige et link til et eksempel jeg har uploaded.

http://hjem.get2net.dk/sarcar/problem/problem.htm

Med venlig hilsen

Carsten

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-03-01 16:35

Neo.dk <nospam_carsten.o@get2net.dk> skrev

> Hvis der er nogen "derude" der har mod på at
> prøve kræfter med dette problem

Jeg har lige sparet over halvdelen af din kode væk ved at fjerne alle
tabellerne - de er helt unødvendige bare for at få vist en enkelt billede et
øjeblik

Se mit eksempel på
http://www.vebel.dk/test/neo/noproblem.htm
hvor jeg for overblikkets skyld har lagt css'en ind i filen, men den kan du
jo bare flytte ud igen.

Så enkelt kan det faktisk gøres - 2 gange <div>, hvor den med logoerne får
sine oplysninger fra .divpos i css - og det er derfor nemt at flytte dem et
andet sted hen - alle på én gang.

Jeg har i øvrigt brugt et andet script der er lidt nemmere at arbejde med.

Det er testet i IE5.0, Opera5 og NN4.04.

--
Allan

Fra : Neo.dk

Dato : 29-03-01 19:05

> Jeg har lige sparet over halvdelen af din kode væk ved at fjerne alle
> tabellerne - de er helt unødvendige bare for at få vist en enkelt billede
et
> øjeblik

Smask...... der røg selvtilliden *GG*......&%%#"¤

> [...]
> andet sted hen - alle på én gang.
>
> Jeg har i øvrigt brugt et andet script der er lidt nemmere at arbejde med.

Det er utroligt meget nemmere at arbejde med !!!!

> Det er testet i IE5.0, Opera5 og NN4.04.
>
> Allan

Ja... nu er det så også testet i IE5.5, IE6.0 og NN4.73 og det virker
perfekt i dem alle.

- Tusinde tak skal du have Allan... det er bare skide smart den måde du har
lavet det på !!

Mvh Carsten