Ren utopi: Revisorer som ikke laver fejl??~
Fra : Lucas Jensen

Dato : 29-05-03 07:08

Jeg har talt med en del virksomhedsejere og alle er utilfredse med
deres revisorer. Der begåes fejl hele tiden og det er
utilfredsstillende. Er der nogen som kender en revisor/revisionsfirma
som IKKE laver fejl, eller meget tæt på ingen fejl. Nogen som har
erfaringer, de har lyst til at dele. Jeg kommer fra Vejle-området.

Mvh Lucas

Fra : MAndersen

Dato : 29-05-03 09:01

"Lucas Jensen" <lucasjensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som IKKE laver fejl, eller meget tæt på ingen fejl. Nogen som har
> erfaringer, de har lyst til at dele. Jeg kommer fra Vejle-området.

Vi bruger KPMG i Herning. Vi anvender dem også til vore klienter.

mvh
MAndersen

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-05-03 09:15

"Lucas Jensen" <lucasjensen@yahoo.dk> wrote in message
> Jeg har talt med en del virksomhedsejere og alle er utilfredse med
> deres revisorer. Der begåes fejl hele tiden og det er
> utilfredsstillende.

En af de ting jeg har lært efter 22 år som softwareudvikler er, at hvis du
vil undgå menneskelige fejl skal du undgå at blande mennesker ind i
processen. Pointen er, at det kan man ikke, så menneskelige fejl vil opstå
ligegyldigt hvad man gør.

Er der nogen som kender en revisor/revisionsfirma
> som IKKE laver fejl, eller meget tæt på ingen fejl. Nogen som har
> erfaringer, de har lyst til at dele. Jeg kommer fra Vejle-området.

Den sidstnævnte kategori findes sikkert men vær beredt på at det koster
mere, om ikke andet så fordi det tager længere tid.

Ebbe

Fra : Jimmy

Dato : 29-05-03 09:20

"Lucas Jensen" <lucasjensen@yahoo.dk> wrote in message
> Jeg har talt med en del virksomhedsejere og alle er utilfredse med
> deres revisorer. Der begåes fejl hele tiden og det er
> utilfredsstillende.

Man får hvad man betaler for.

> Er der nogen som kender en revisor/revisionsfirma
> som IKKE laver fejl, eller meget tæt på ingen fejl.

Jeg vil anbefale Deloitte & Touche.
Jeg har ikke oplevet nogen fejl fra dem og oplever dem som uhyre
professionelle.

Mvh
Jimmy

Fra : Jonathan Stein

Dato : 29-05-03 13:13

Jimmy wrote:

> Jeg vil anbefale Deloitte & Touche.
> Jeg har ikke oplevet nogen fejl fra dem

Det har jeg så - men det tror jeg man kan finde hos alle.

Man behøver ikke selv være en ørn til regnskaber for at fornemme, om
revisoren sætter sig ind i firmaets forhold og rådgiver på den baggrund
- eller om han bare skal have høstet nogle tal til standard-regnskabet.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Dan

Dato : 29-05-03 11:03

På den anden side: Hvordan kan en revisor overhovedet lave fejl! Han reviderer jo kun regnskaberne!
Reelt er det jo ALTID virksomhedsledelsen, der aflægger regnskabet - så, hvis der er fejl i regnskabet, må fejlen jo ligge hos ledelsen!

Og, hvis der er fejl i regnskabet, må ledelsen jo ikke have kigget det i gennem efter at revisoren har lavet et UDKAST - for det er jo reelt det revisor gør!

Og, under alle omstændigehder, så tvivler jeg på at nogle af de utilfredse virksomhedsejere, har levet hele deres liv komplet fejlfrit!
Det er menneskeligt at fejle, og sådan er det bare - lev med det!

mvh.,
Dan

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 29-05-03 13:25

Lucas Jensen wrote:

> Jeg har talt med en del virksomhedsejere og alle er utilfredse med
> deres revisorer. Der begåes fejl hele tiden og det er
> utilfredsstillende.

Konkret, hvilke "fejl" taler du om ?

Vi laver alle fejl, derfor har vi en forsikring til det samme.

Men det er ikke det samme som mangelfuld rådgivning, valen "kamp"
mod skatterne, eller for langsom ekspedition i forhold til aftaler.

Men generelt får i, hvad i betaler for..
Og det kan altid løftes efter aftale, men har de talt med deres revisor
om det ?

Det største problem vi har, er at selv dem der afleverer en plastikpose
med bilag tror at det er både hurtigt og billigt at få noget lavet.

> Er der nogen som kender en revisor/revisionsfirma
> som IKKE laver fejl, eller meget tæt på ingen fejl. Nogen som har
> erfaringer, de har lyst til at dele. Jeg kommer fra Vejle-området.

Og du har brug for ?
Til hvad ?

For ca mindst 125 kkr vil jeg godt lave et fejlfrit regnskab for dig,
inclusiv seriøs altomfattende rådgivning.

Men mindre kan måske gøre det ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-03 22:47

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> For ca mindst 125 kkr vil jeg godt lave et fejlfrit regnskab for dig,
> inclusiv seriøs altomfattende rådgivning.

> [...]

Du ville vel også gøre det for mindst kr. 125,-

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 31-05-03 14:42

Karsten Jensen wrote:

> "Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du ville vel også gøre det for mindst kr. 125,-

Jow, men jeg forsøger at afstemme forventninger fra begge sider bedst
muligt,
det lykkes ikke altid, men hellere miste en opgave, end efterlade en
utilfreds kunde.

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-03 20:15

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> muligt,
> det lykkes ikke altid, men hellere miste en opgave, end efterlade en

Enig.

Det va blot en situationsjkommæk, sådan en impulsiv en, ligesom hvis vi
havde ståe over for hinanden - eller siddet ned og delt 2 bajere.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 01-06-03 16:33

Karsten Jensen wrote:

> Enig.
>
> Det va blot en situationsjkommæk, sådan en impulsiv en, ligesom hvis vi
> havde ståe over for hinanden - eller siddet ned og delt 2 bajere.

Og hvor i landet kunne det være sket ?

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-03 11:35

> Og hvor i landet kunne det være sket ?
>
> --
> Med venlig hilsen Erik G. Christensen
> Rådgiver for flere danske svinebønder.

Jeg har boet i Hedehusene i 22 år, derefter 6 år i Trønninge, 8 km fra
Holbæk, og nu bor jeg i en lille flække, Sæby,der ligger et par km uden for
Glyngøre, som vi bruger som "havneby". Her har jeg nu boet de sidste par år
efter at være flyttet hjem til Danmark igen, hvorfra jeg i sin tid blev
udsendt som ulandsfrivillig til Djævleøen, som den kaldes her på egnen.

Så hvis og såfremt i fald til om det havde være muligt, og så lige, hvis vi
havde kendt hinanden, så kunne det vel ikke have været utænkeligt, og under
skyldig hensyntagen til din bopæl - så kan det vel stadigvæk ikke være
utænkeligt - måske tvært i mod.

Her oppe har vi i øvrigt noget godt øl som Old Gambrinus Light, findes også
i dark - sådan noget særdeles velsmagende "lille fugl fald død om. Så falder
din vej herop på dsse kanter kan i godt finde på en eyeball, som det hedder
på udenbysk. Jeg skal nok i givet fald e-maile dig min nøjagtige adresse og
telefonnummer.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-06-03 18:37

Karsten Jensen wrote:
> Jeg skal nok i givet fald e-maile dig min nøjagtige adresse og
> telefonnummer.

Selvom vi er dybt OT, så må du gerne maile, jeg har flere kunder på Salling.
Så efter ca 1.8 skal jeg derop igen.

(og kan vist ikke lige oversætte din mail