Serverhosting.dk
Fra : Henrik

Dato : 28-05-03 19:32

Jeg kunne godt tænke mig lidt feedback på følgende:

www.serverhosting.dk henvender sig til små og mellemstore virksomheder.

A) Hvad mener I om priserne? (Vi satser på volume og derfor er priserne
skruet i bund)

B) Hvad mener I om designet til målgruppen? (Rammer det målgruppen?)

C) Hvad synes I om konceptet vedr. det at man ejer serveren efter 12 mdr. ?

Baggrund:

Da vi i sin tid startede op med de første servere, havde vi ambitioner som
alle andre iværksættere. Derfor ville vi eje serverne, så vi en dag kunne
flytte i eget serverrum. Eller flytte til en anden udbyder forholdsvis let.

D) Hvor ville du reklamerer for serverhosting.dk henne?

eksempler:

1) Offline?
2) Online?

Evt. forslag modtages med kyshånd :)

Fra : Jochke

Dato : 28-05-03 20:23

"Henrik" <remove_karl-henrik@arendt.biz> wrote in message
> Jeg kunne godt tænke mig lidt feedback på følgende:

Og her skal du da få det.

> www.serverhosting.dk henvender sig til små og mellemstore virksomheder.

Når I nu henvender jer til B2B, kunne jeg forestille mig at priserne på
forsiden er eksl. moms? Men husk lige at oplyse om det er med eller uden
moms. Det gælder overalt på siden.

> A) Hvad mener I om priserne? (Vi satser på volume og derfor er priserne
> skruet i bund)

Tjae, vil da ikke sige de er dyre.

I skriver man kan få en ekstra IP for 100,- er det engangsudgift eller pr.
mnd.?

Et andet råd er at oplyse hvilken forbindelse serverne bliver koblet op på.

> B) Hvad mener I om designet til målgruppen? (Rammer det målgruppen?)

Jeg synes jeres design virker meget professionelt, og det er let at finde
rundt på siden.
Måske det vil være en god ide også at ligge jeres priseksempler ind under
produkter. Det er jo en del af jeres produkter.

> C) Hvad synes I om konceptet vedr. det at man ejer serveren efter 12 mdr.
?

Det er en fin ide. Kan man så få den tilsendt derefter?

Er det muligt at installeret en windows server? Kunne være I måske også
kunne tilbyde at man kan købe en Windows licens igennem jer, som I så kan
installere.
Et andet spørgsmål, har man mulighed for at administrere sin server via SSH?

Et andet forslag er at i laver et nyt menupunkt der hedder FAQ/OSS.
Indholdet siger sig selv. :D

> D) Hvor ville du reklamerer for serverhosting.dk henne?

Tjae der er mange muligheder. http://dk.danban.com/ og andre banner
tjenester. Noget som Computerworld, Comon og andre nyhedstjenester vil også
være en god ide, da I vil ramme flere med interesse for IT. Det kunne være
både på deres internet sider eller deres trykte aviser. Det vil jeg
umiddelbart mene er de bedste steder til denne slags produkt.

/Jochke
---------------------
www.jochke.dk/v3

Fra : Henrik

Dato : 28-05-03 21:51

> Og her skal du da få det.

Mange tak for særdeles konstruktiv feedback!!

> Når I nu henvender jer til B2B, kunne jeg forestille mig at priserne på
> forsiden er eksl. moms? Men husk lige at oplyse om det er med eller uden
> moms. Det gælder overalt på siden.

Ups, vi har oplyst det rundt omkring, men ikke overalt kan jeg se.

> Tjae, vil da ikke sige de er dyre.
>
> I skriver man kan få en ekstra IP for 100,- er det engangsudgift eller pr.
> mnd.?

Engangsbeløb

> Et andet råd er at oplyse hvilken forbindelse serverne bliver koblet op
på.

Ja ok. Vi har en gbit fiber til dix'en

> [...]
> Måske det vil være en god ide også at ligge jeres priseksempler ind under
> produkter. Det er jo en del af jeres produkter.

Et af problemerne nok netop vores produktside. Den er vist blevet lidt for
stor. Jeg skal have kigget på en bedre opdeling.

> ?
>
> Det er en fin ide. Kan man så få den tilsendt derefter?

Ja, så kan serveren fremsendes. Eller hostes som Egen server.

> Er det muligt at installeret en windows server? Kunne være I måske også
> kunne tilbyde at man kan købe en Windows licens igennem jer, som I så kan
> installere.

Ja windows er ikke noget problem. Man skal bare betale for licensen. Det
gælder alle tredieparts produkter i øvrigt.

> Et andet spørgsmål, har man mulighed for at administrere sin server via
SSH?

Ja det kan man. Man har root adgang.

> Et andet forslag er at i laver et nyt menupunkt der hedder FAQ/OSS.
> Indholdet siger sig selv. :D

Den kommer i tak med spørgsmålene :)

> [...]
> både på deres internet sider eller deres trykte aviser. Det vil jeg
> umiddelbart mene er de bedste steder til denne slags produkt.

Har kigget lidt på computerworld.. det er DYRT!! Men yderst relevant. Jeg
er ved at kigge på lignende steder hvor der er chancer for en klik-pris og
ikke kun en eksponeringspris.

Fra : Jochke

Dato : 29-05-03 08:38

> Mange tak for særdeles konstruktiv feedback!!

Selv tak da. :D

> Ups, vi har oplyst det rundt omkring, men ikke overalt kan jeg se.
Eller måske i kunne skrive på forsiden, at alle priserne på siden er excl.
moms. Så der ingen tvivl er.

> Engangsbeløb
Skriv også lige det. :) For hos nogen skal man betale for det hver måned.

> Ja ok. Vi har en gbit fiber til dix'en

Måske I skulle oplyse det et sted.

> Et af problemerne nok netop vores produktside. Den er vist blevet lidt for
> stor. Jeg skal have kigget på en bedre opdeling.

Kan jeg godt forstå. Den er lidt kludret. Måske I skulle lave et menupunkt
til der hedder priser. Hvor I så stiller alle jeres produkter op i en tabel
med kort betegnelse og pris.
Derefter kan I på jeres produkt side nøjes med detaljerede oplysninger om de
forskellige produkter og lade være med at oplyse priser på den side. Så skal
I også kun rette priserne på en side, hvis I da ikke i forvejen har lavet
det dynamisk, vha. en database eller lign.

> Ja, så kan serveren fremsendes. Eller hostes som Egen server.

Ryger månedsprisen så ned som hvis det var sin egen server der hostes?

> Har kigget lidt på computerworld.. det er DYRT!! Men yderst relevant. Jeg
> er ved at kigge på lignende steder hvor der er chancer for en klik-pris og
> ikke kun en eksponeringspris.

Kender desværre ikke lige til nogen på stående fod, desværre.

/Jochke
---------------------
www.jochke.dk/v3

Fra : Jochke

Dato : 29-05-03 08:48

> Jeg kunne godt tænke mig lidt feedback på følgende:

Lige en ting til. I oplyser jeres e-mail adresse på jeres side under kontakt
os. Har I ikke problemer med spam? Ellers får I det da på et tidspunkt. Et
tip er at I enten nøjes med en formular, og så kan afsenderen jo se jeres
mail adresse når I skriver tilbage. Ellers skriv den i en billedfil. Så kan
spam robotterne ikke opsnappe den.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 29-05-03 13:08

Jochke wrote:

> Lige en ting til. I oplyser jeres e-mail adresse på jeres side under kontakt
> os. Har I ikke problemer med spam?

Personligt får jeg ikke ret meget spam til adresser, der er listet på diverse
web-sider. - Faktisk får jeg mere på en adresse, der aldrig har været listet,
men som er på et par mailing-lister.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Henrik

Dato : 29-05-03 18:35

> [...]
diverse
> web-sider. - Faktisk får jeg mere på en adresse, der aldrig har været

Jeg har samme erfaring som Jonathan. Jeg får en masse spam på en tiscali
adresse, og har ingen ide om hvorfor. Jeg får ikke spam på de adresser jeg
har stående på mine websites.

Fra : Jochke

Dato : 29-05-03 23:20

> Jeg har samme erfaring som Jonathan. Jeg får en masse spam på en tiscali
> adresse, og har ingen ide om hvorfor. Jeg får ikke spam på de adresser jeg
> har stående på mine websites.

Så er det nok bare mig der er uheldig. Måske fordi jeg har været tilmeldt
mailinglister. Men jeg tager ingen risiko i dag. :)