Mylex Flashpoint RAID-1 med Debian..
Fra : Esben Laursen

Dato : 10-06-03 16:31

Jeg har fået tillusket mig en Mylex Flashpoint RAID-1 controller, jeg har
desværre ikke leget med RAID under Linux før, men nu ville jeg gerne have
mine 2 9.1Gb SCSI diske til at køre i et spejl.

Jeg har via biosen på controlleren lavet en container der hedder RAID-1 hvor
de 2 diske et strippet op i en RAID-1 konfiguration. Når jeg så starter
Debian installationen op med en 2.4 kerne finder den de 2 diske som sda &
sdb, hvilket efter min bedste overbevisning er forkert.

Normalt vis når jeg under NT installere en RAID controller ser den
containeren som en disk og først når man har installeret diverse RAID
managere kan den se de enkelte diske.
Burde det ikke også være tilfældet under Linux, jeg mener at have læst at
software RAID findes som md0 md1 og så videre, brude ikke også være
tilfældet med en hardware løsning?

Kunne det være en årsag at den kun finder controlleren som en alm.
controller (jeg mener også den er lavet uden RAID) og den derfor ikke kan se
min container??

Esben