Mounte mappe på ftp-server til et bibliot~
Fra : Allan Johansen

Dato : 09-06-03 16:02

Hej NG

Kort og godt: Kan man mounte en mappe, der ligger på en ftpserver til en
lokal mappe?

Altså noget det er noget ala dette jeg kunne tænke mig (hvis det findes):
mount ftp://minftpserver.dk/mappe
/min/lokale/mappe --user=brugernavn-til-ftp --passwd=adgangskode-til-ftp

Mvh. Allan Johansen

Fra : Michael Legart

Dato : 09-06-03 16:18

Kig paa http://lufs.sourceforge.net/lufs/

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Allan Johansen

Dato : 09-06-03 19:24

> Kig paa http://lufs.sourceforge.net/lufs/

Jeg takker for linket.
Desværre ser det ikke udtil at være vedligeholdt (sidste ændring i 2001).
Derved kan jeg åbenbart heller ikke compile det, så det passer til min
kernel (ftpfs-modulet som skal compiles passer kun til 2.4.20...)..
Jeg tror jeg må finde en anden udvej.

Mvh. Allan
Http://Linuxweb.dk

Fra : Claus Albøge

Dato : 09-06-03 19:39

"Allan Johansen" <admin@FJERNDETTElinuxweb.dk> writes:

> Jeg takker for linket.
> Desværre ser det ikke udtil at være vedligeholdt (sidste ændring i 2001).

Version 0.9.6 er da fra 2003-06-07 17:00

/Claus A

Fra : Allan Johansen

Dato : 09-06-03 19:59

> Version 0.9.6 er da fra 2003-06-07 17:00

Damn, kiggede lige igen:) I har sku ret... jeg var lidt for hurtigt til at
gå ind under "Dload og FTPFS" som leder hen til
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=20634

Jeg prøver lige et rode videre med det i moregen, endnu engang tak:)

Fra : Allan Johansen

Dato : 09-06-03 21:09

> Jeg prøver lige et rode videre med det i moregen, endnu engang tak:)

Kunne ikke vente:)

Jeg hente og kompilerede, og det gik fint.
Når jeg så prøver på at mounte med lubfsmount, så får jeg følgende at vide:
liblufs-ftpfs.so: cannot open shared object file: No such file or directory
unsupported file system: ftpfs

Nå, tænkte jeg og kiggede i forummet på soourceforge, hvor jeg fandt ud af
at en anden også have det problem. Men intet af, hvad der blev foreslået i
tråden
(http://sourceforge.net/forum/forum.php?thread_id=880314&forum_id=192378),
hjal på problemet:( Mon der er nogle af jer der kan hjælpe lidt?

Tak indtil videre:)

Fra : Allan Johansen

Dato : 10-06-03 18:01

Fik det til at virke da jeg startede med "./configure --libdir=/usr/lib"...

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-06-03 19:39

> Jeg takker for linket.
> Desværre ser det ikke udtil at være vedligeholdt (sidste ændring i 2001).

Øh:

lufs 0.9.6 2003-06-07 17:00

> Derved kan jeg åbenbart heller ikke compile det, så det passer til min
> kernel (ftpfs-modulet som skal compiles passer kun til 2.4.20...)..

Jeg har lige oversat og modprobet lufs.o på 2.4.21-rc7 uden
problemer. Så vidt jeg forstår, skal ftpfs-modulet ikke indlæses i
kernen men af nogle hjælpeprogrammer...

/Rasmus

I don't suffer from insanity, i enjoy every minute of it!