Lille menuprogram?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-06-03 12:16

For at lave en feature til en ven på hans Linuxserver, vil jeg gerne
lave et lille script der kører på en virtuel terminal, så han kan sshe
ind til serveren fra hans Windowsboks og bruge dette lille script.

Der skal bare være nogle menupunkter, evt. en highlightbar man kan
flytte med, nogle indtastningsfelter etc.

Det skal ikke være fancy som sådan... bare, for ham, lidt mere venligt
end ren CLI.

Hvis jeg vil bruge enten PERL eller bash til formålet er der så nogle
biblioteker/moduler, der gør mit liv nemmere?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-06-03 12:28

On Mon, 09 Jun 2003 13:15:47 +0200, Steen Suder wrote:

> Der skal bare være nogle menupunkter, evt. en highlightbar man kan
> flytte med, nogle indtastningsfelter etc.

> Det skal ikke være fancy som sådan... bare, for ham, lidt mere
> venligt end ren CLI.

whiptail?

NAME
whiptail - display dialog boxes from shell scripts

DESCRIPTION
whiptail is a program that will let you to present a variety
of ques- tions or display messages using dialog boxes from a
shell script. Cur- rently, these types of dialog boxes are
implemented:

yes/no box, menu box, input box, message box, text box, info
box, checklist box, radiolist box gauge box, and password box.

Mvh.

--
"Äter ni middag?" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Claus Albøge

Dato : 09-06-03 12:29

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> writes:

> [...]
>
> Hvis jeg vil bruge enten PERL eller bash til formålet er der så nogle
> biblioteker/moduler, der gør mit liv nemmere?

Kan du bruge:

dialog:
Displays user-friendly dialog boxes from shell scripts.
This application provides a method of displaying several different types
of dialog boxes from shell scripts. This allows a developer of a script
to interact with the user in a much friendlier manner.

whiltail:
Displays user-friendly dialog boxes from shell scripts.
whiptail is a "dialog" replacement using newt instead of ncurses. It
provides a method of displaying several different types of dialog boxes
from shell scripts. This allows a developer of a script to interact with
the user in a much friendlier manner.

/Claus A