Red Hat Installation?? Hvad sker der?
Fra : Lars Dahl

Dato : 09-06-03 10:58

Hej NG!

Jeg sidder og installerer Linux Red Hat for første gang... og så sker dette
under installe?

Hvad er der sket?

http://www.sproejtemaas.dk/side/billeder/linux2.JPG

Mvh Lars Dahl

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 09-06-03 11:03

Lars Dahl wrote:
> http://www.sproejtemaas.dk/side/billeder/linux2.JPG

Dit skærmkort er ikke kompatibelt. Prøv at installere via tekstmode.

Lars

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Lars Dahl

Dato : 09-06-03 11:09

Jeg prøver at installere via den grafiske.. prøver på at tyde hvad der
står... Hvis det ikke lykkedes, så må jeg jo prøve via tekstmode...

Men tekstmode? Skal man så ikkke kende en hulans masse Linux kommandoer? Jeg
er total N00b

-Lars

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 09-06-03 11:34

"Lars Dahl" <maasFJERN@sproejtemaas.dk> writes:

> [...]
> står... Hvis det ikke lykkedes, så må jeg jo prøve via tekstmode...
>
> Men tekstmode? Skal man så ikkke kende en hulans masse Linux kommandoer? Jeg

Bare rolig. Det er for det meste noget med at sætte kryds i
forskellige rubrikker og vælge i nogen tekstmenuer. Med lidt held
ender du alligevel med en fungerende grafisk login til sidst (en ting
er hvilke grafikkort der understøttes, en anden hvilke der vil funke
under installationen).

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-06-03 11:48

Lars Dybdahl wrote:

> Dit skærmkort er ikke kompatibelt. Prøv at installere via tekstmode.

Det ligner en lidt ældre bærebar. Kan det tænkes at det ville hjælpe at
bruge framebuffer? Jeg mindes at have hørt om det problem før. Jeg ved
ikke hvilken bootloader der bliver brugt på CD'en, men 'vga=791' som
kerneparameter kunne måske virke.

--
PeKaJe

People who push both buttons should get their wish.

Fra : Lars Dahl

Dato : 09-06-03 12:15

Installationen er nu færdig og Red Hat kører nu uden problemer...

Mærkeligt at setup'en var så fucked up, men nu fungerer det

Mange tak for jeres svar!

Mvh Lars Dahl