ASP og MySql datoformat
Fra : Erik v.

Dato : 10-06-03 19:14

Jeg har problemer med at gemme dato fra en updateformular i en MySqldatabase
med ASP.

Jeg har angivet session.LCID = 1030 men får ikke korrekt fomat, da der
formentlig ikke kan konverteres til timestamp uden lidt kode.

Hvad gør man for at det ikke skal blive for besværligt? Jeg kunne godt tænke
mig at den uerfarne bruger skulle kunne indtaste datoer både med
bindestreger og skråstreger. Det er nemt i Access 2000, hvor det virker uden
bøvl, men Access Jetmotor konverterer jo også selv fra dato til streng.

Hvad er mest praktisk i MySql?

Jeg har læst at nogle vælger at bruge tekstfelter i stedet for datofelter,
men det virker lidt som en falliterklæring.

Erik

Fra : jensop

Dato : 11-06-03 13:28

Du kan evt. vælge at give brugerne rullegardiner at vælge på i stedet for,
og så selv definere det korrekte format

--
/Jens Ole Pedersen

Fra : Erik v.

Dato : 12-06-03 21:29

"jensop" <jop@veracura.com> wrote in message
> Du kan evt. vælge at give brugerne rullegardiner at vælge på i stedet for,
> og så selv definere det korrekte format
>
> --
> /Jens Ole Pedersen

Ja - til at indsætte dato er ideen med dropdownmenuer fin!
Men når jeg senere vil redigere i min update-formular går det galt.

Formularen viser i format med årstallet sidst, så hvis jeg trykker 'gem'
uden at ændre, så gemmes datoen omvendt, og dermed forkert i forhold til
MySql's datoformat, der er åååå, mm, dd.

Altså må jeg lave en formular der gemmer i MySql-format selvom den viser i
format dd,mm,åååå eller evt mm, dd, åååå.
Der skal en slags konvertering til som Dreamweaver ikke umiddelbart har
indbygget(den bruger jeg som editor). Jeg har ledt efter en udvidelse, men
ikke fundet den.

De få linier der skal tilføjes bør dog ikke være et problem, hvis man blot
ved hvad der skal stå?

Jeg ved det ikke.

Erik