Comic Sans MS - standard font??
Fra : KTP

Dato : 10-06-03 17:41

Hej..
Ville egentlig bare vide om "Comic Sans MS" er en font som alle har....

Jeg tænker mest på dem der anvender Linux eller MAC,
dem med Windows har den højst sandsynligt..eller hvad??

For min side bruge denne skrift, men hvis man så ikke har den, så ser siden
lidt underligt ud
(I know..Det er skidt, men jeg arbejder på det)...

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-06-03 19:27

"KTP" <kim_tpham@oncable.dk> writes:

> Ville egentlig bare vide om "Comic Sans MS" er en font som alle har....

Nej.
Der er ingen font som alle har.

> Jeg tænker mest på dem der anvender Linux eller MAC,

Det er en Microsoft font (deraf "MS"), men det er vist lovligt at
downloade dem og bruge dem til Linux. Der er vist ingen officiel
distribution af fonte til Linux der har den med, det er op til
brugeren selv at anskaffe den.

Til Macintosh er Microsoft-fontene selvfølgelig heller ikke med
fra start. Der er en chance hvis man har MS Office eller lignende
installeret, eller hvis man selv har downloadet fontene.

> dem med Windows har den højst sandsynligt..eller hvad??

Den har været med i standardsintallationen siden Windows 95.

> For min side bruge denne skrift, men hvis man så ikke har den, så ser siden
> lidt underligt ud
> (I know..Det er skidt, men jeg arbejder på det)...

Gør det. Man kan ikke antage noget som helst om modtageren af en
webside. Højst at den forstår HTML.

Smag og behag er som bekendt forskellige. Jeg .... er ikke særlig
glad for Comic Sans MS, sagt på godt jysk. :)

/L

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 11-06-03 00:39

"KTP" <kim_tpham@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej..
> Ville egentlig bare vide om "Comic Sans MS" er en font som alle har....

Der er dannet en forening imod brugen af Comic Sans MS.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-06-03 02:21

"Thomas Wesley Hinton" <wesley@tiscali.dk> wrote in

> Der er dannet en forening imod brugen af Comic Sans MS.

Fortæl mere...

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 11-06-03 07:49

"Thomas Wesley Hinton" <wesley@tiscali.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

>"KTP" <kim_tpham@oncable.dk> skrev i en meddelelse

>Der er dannet en forening imod brugen af Comic Sans MS.

Det er ikke særlig morsomt at bruge en skrift, der hedder 'uden humor'

Men bortset fra det, så er det jo egentlig ikke Kim's problem. Hvis
det afsenderen af det oprindelige indlæg vil bruge den skrift, så er
det jo hans/hendes afgørelse.

At vi andre ikke kan lide den er vel vores problem. Vi kan jo bare
slette den fra vores harddisk, så er vi ude over problemet. Eller lade
være med at besøge sider, der bruger den.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Malene Maare

Dato : 16-06-03 14:32

> Der er dannet en forening imod brugen af Comic Sans MS.

Sjovt lige at læse dette. For et øjeblik læste jeg (om fonte) i det nye
Computer Arts, May 2003, jeg citerer: "...Oh, and please remember that there
is never, ever, any excuse to use Comic Sans MS".
Jeg er heller ikke fan af den font, men jeg var da ikke klar over, det
nærmest er en bevægelse ;)

Nå, alvorlig spøg til side: Hvis du vil sikre dig, at du viser noget tekst
præcis med den fx. sjældne du vil, laver du teksten om til et billede -
Altså laver et stykke grafik fx. i Photoshop, hvor du skiver din tekst og
gemmer som en gif fx.
Men det duer jo ikke til et helt site!
Hold det enkelt. Få "sjove" overskrifter, og så brødtekst i enten Times New
Roman (hvis det skulle passe dig), eller Arial eller Helvetica, hvis du er
til det mere moderne look.

Så kan det ikke gå helt galt!

VH

/Malene